anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Een paar dagen geleden is er een update geweest voor "LiveUpdate", een onderdeel van het programma. Vanaf dat moment wordt LiveUpdate niet meer geactiveerd bij [u:9937e8f939]aanzetten[/u:9937e8f939] van de PC; dit was bij de "oude versie" van LU wel het geval. LiveUpdate wordt echter WEL (nog steeds, zoals ook voorheen) opgestart op andere tijdstippen, zoals aangegeven in de taakplanner van Windows. Ik heb de taak al een keer verwijderd en opnieuw laten aanmaken door NAV, maar dat heeft weinig geholpen.... Heeft Symantec bewust voor deze strategie gekozen (er waren nogal eens problemen tijdens opstarten van de PC, zoals "bevriezen"), of is er iets anders aan de hand? Wie weet meer? Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Hoi Ton, Er is geen strategie gekozen door Symantec. Als je XP SP2 gebruikt dan is dat mogelijk de oorzaak van jou probleem. Anders zou je NAV moeten verwijderen en opnieuw instaleren. Gebruik eventueel (als extra) ook de “removal tool” van Symantec: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606 groetjes falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Werkt NAV 2003 Pro dan onder sp-2? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 [quote:520b050d3e="pdexie"]Werkt NAV 2003 Pro dan onder sp-2?[/quote:520b050d3e] Ja :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2004 Ik gebruik [u:0f8164139a]geen XP[/u:0f8164139a], dus heb ook geen last van SP2..... :wink: Wat ik [u:0f8164139a]wel[/u:0f8164139a] gebruik is ME. LiveUpdate wordt geactiveerd via de taakplanner van Windows. Op de tijd die in de taakplanner staat aangegeven (om de 4 uur) wordt keurig netjes LiveUpdate gestart (indien er "iets nieuws" valt op te halen). Dit was zo en is nog zo. LiveUpdate functioneert verder goed en doet wat-ie moet doen. Het [u:0f8164139a]was[/u:0f8164139a] echter zo ([u:0f8164139a]voor[/u:0f8164139a] die update van LU) dat e.e.a. tevens altijd gestart werd na opstarten van de PC. Dit [u:0f8164139a]is[/u:0f8164139a] dus nu niet meer zo. Ik heb toch ergens een idee dat dit bewust zo "geregeld" is door Symantec, want er was ook geen sprake van een corrupte .job file (de Windows "taak"). Ik heb immers deze taak opnieuw laten aanmaken door het programma. Ik zal eens navraag doen bij andere gebruikers om zodoende aan de weet te komen of dit verschijnsel bij mij ligt, of dat dit zo geregisseerd is. Er is snel achter te komen of die Symantec taak wordt uitgevoerd bij (eigenlijk direct na) opstarten: - Start (of reboot) de PC - Open nadat het systeem is opgestart de "Windows Taakplanner" - Kijk naar de taak "Symantec NetDetect" - Als het tijdstip zoals vermeld bij "Volgende keer uitvoeren" ongeveer 4 uur later is dan het tijdstip van opstarten / rebooten, dan werd de taak daadwerkelijk uitgevoerd tijdens opstarten / rebooten.... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2004 Ik heb volgens mij al eerder verteld dat ik hier met 3 PC’s + 1 laptop werk. Het liefste werk ik achter deze PC (nu) met ME erop! Dus dat zit wel goed, dacht ik… Ik keek net in mijn taakplanner (heb zelfs nooit wat ingesteld) maar bij mij staat hetzelfde Norton (goed, ik gebruik ook firewall van Norton, NIS dus) ook op elke 4 uur vanaf 6:03. Waarom kan Norton soms vreemd werken= 1-als een of ander spyware op de PC zit. Dus het is verstandig om regelmatig Spybot + AdAware te draaien. 2-als Norton beschadigd is. Dit gebeurd soms door poets/clean programma’s. In dat geval moet Norton opnieuw geïnstalleerd worden 3-soms werkt het niet goed als je tijdens installatie, de Parental Control niet geïnstalleerd wordt. Het is echter niet nodig om deze optie daadwerkelijk te gebruiken maar Norton werkt beter als de optie wel geïnstalleerd is (dus niet aangevinkt maar WEL op de PC). In principe activeert Symantec de update 1x per week. Het programma is zo geprogrammeerd. Alleen in noodgevallen (nieuwe virus) wordt Norton extra geactiveerd. Wil je echt dagelijks up-to-date blijven dan moet je dagelijks van Symantec hun Intelligent Updater downloaden. groetjes Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2004 Ik denk dat ik toch onvoldoende duidelijk ben; ook bij mij start de Windows Taak ("Symantec Netdetect") om de 4 uur, echter de taak wordt [u:447d486e38]niet meer onmiddelijk na aanzetten van de PC uitgevoerd[/u:447d486e38], hetgeen eerst (voor die update) wel het geval was.... Dus, de oude situatie: PC aan, taak werd uitgevoerd en zonodig werd LiveUpdate wakker geschut. Hetzelfde verhaal vervolgens om de 4 uur zolang die PC aanstond. Nieuwe situatie: de taak wordt op een bepaald tijdstip uitgevoerd dat afhankelijk is van 't tijdstip waarop de taak 't laatst werd uitgevoerd voordat de PC werd uitgezet. Hetzelfde verhaal vervolgens om de 4 uur zolang de PC aanstaat. (Auto)LiveUpdate functioneert verder perfect (er worden updates gemeld indien beschikbaar), maar niet meer direct na 't opstarten van de PC. 't Is me dus niet duidelijk of dit Symantec strategie is (betere verdeling op hun server!!), ofwel structureel, dan wel een foutje bij mij ontstaan tijdens de (auto)installatie van de nieuwste LiveUpdate versie.... Maar....: ik ga dit eens natrekken bij andere gebruikers. In ieder geval is er voor mij te weinig grond om 't hele zwikkie te verwijderen en opnieuw te installeren, waarbij ook nog eens de kans aanwezig is dat 't niets oplost (omdat 't zo hoort...). Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2004 Ik gebruik zelf die bagger van symantec niet meer, maar toen ik nog nav 2003 gebruikte, was er voor die liveupdate een update, ik heb het zelfde probleem toendertijd gehad. Dus als je liveupdate zelf handmatig opstart heb je dan ook echt alle updates binnen? Kijk anders eens op de site van symantec zelf. www.symantec.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2004 Alles wat met LU te maken heeft gaat goed, sterker nog: perfect!! 't Enige is (nog maar een keer): Een check wordt niet meer uitgevoerd direct na 't starten van de PC. Maar ik begin steeds meer te geloven dat dit structureel is aangebracht door Symantec, omdat de PC van m'n dochter hetzelfde fenomeen vertoont...... Groet, Ton Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Ton, Ik gebruik deze optie niet maar kun je dat niet instellen met de Task Schedule van Norton? grtz Falco Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2004 Nou, nee.... En dat is nu juist het vreemde (van M$). Je kunt bij iedere taak van alles en nog wat instellen, alleen ben ik nog nooit een optie tegengekomen (in een bestaande taak) om die taak (tevens) te laten uitvoeren na opstarten of (vlak) voor shutdown.... Ik heb b.v. in die "oude" taak van Symantec al eens zitten snuffelen of ik kon achterhalen [u:5b2c362f3b]waarom[/u:5b2c362f3b] die taak ook direct na opstarten werd uitgevoerd; ik ben er nooit achter gekomen.... Gek toch! Of heb ik iets gemist....? Groet, Ton Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen