anoniem Geplaatst: 23 oktober 2004 Delen Geplaatst: 23 oktober 2004 Heb 4 gebruikers op één machine die draait onder XP Prof. Iedere gebruiker heeft zijn eigen Outlook, echter bedoeling is dat de administrator en gebruiker 1 samen hun email volledig delen, m.a.w. bedoeling is dat als administrator email ophaalt of verzendt, deze email ook in de outlook van gebruiker 1 door deze gebruiker kan worden gelezen. Omgekeerd moet ook de ontvangen en verzonden email van gebruiker 1 in de outlook van de administrator zijn opgenomen, kortom outlook voor gebruiker 1 en administrator moeten steeds identiek zijn. Hoe kun je dat instellen in XP Prof? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 ik denk van niet.. maar je kan ttoch gewoon per gebruiker dezelfde accounts installeren in outlook... dan moet je ze alleen beiden steeds alles opnieuw ontvangen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2004 Dan werkt het dus niet, als iemand de admin een mail stuurt en hij haalt die mail op, dan kan gebruiker 1 die mail niet meer ophalen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Je moet aanvinken dat je de mail op de server wilt laten staan, dan kan je zoveel gebruikersaccounts dezelfde mail laten lezen als je wilt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Volgens mij is het makkelijker om de mail op te starten met de rechtermuistoets en dan Opstarten als... Dan kun je een gebruikersnaam en wachtwoord intoetsen en die gebruikersinstellingen worden dan genomen. Hetzelfde heb ik ooit voor incredimail gedaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Outlook of Outlook Express? In Outlook kun je verschillende gebruikers (profielen) aan maken. Voor gebruiker 1 en de admin gebruiker zorg je ervoor dat ze dezelfde PST-file gebruiken. In Outlook express kan waarschijnlijk iets soortgelijks. Ik gebruik OE niet, maar misschien dat je de mail-root (heet geloof ik iets van [i:df2c24a0f5]store[/i:df2c24a0f5] in OE) voor de administrator naar de mail-root van gebruiker 1 kunt laten wijzen. In beide gevallen geldt waarschijnlijk dat slechts een van beiden OL of OE open mag hebben en dat je bij schakelen tussen gebruikers OL of OE moet sluiten. Laat eveb horen of het werkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2004 Ik wil het wel proberen met aanwijzen van de pst-file, echter waar staat die normaal gesproken (het betreft overigens Outlook en niet Outlook express) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 Heeft niets met XProf te maken maar met Outlook. En das Office. En das Software Anders. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 oktober 2004 Auteur Delen Geplaatst: 31 oktober 2004 TIs feitelijk heel simpel. Installeer onder de User ofzo die hele Outlook santekraam zoals je em hebben wilt. Eventueel plaats je de PST nog op een andere schijf ofzo, maakt niet uit, is wel handig. Daarna draai je onder die user het Office-hulpprogramma 'Microsoft Office 2003-wizard Mijn instellingen opslaan' en daarmee bewaar je alle Office-instellingen inclusief die van Outlook, voor die user in 1 settingsbestand. Dan inloggen als Admin en weer diezelfde 'Microsoft Office 2003-wizard Mijn instellingen opslaan' starten, maar nu niet opslaan maar dat settingsbestand importeren om zo de instellingen te herstellen. Alleen herstel je ze nu niet maar kopieer je voor wat Office betreft de kenmerken van user1 naar admin. BIj eerste keer mailchecken zal ie nog wel usernaam en wachtwoord vragen want die worden om veiligheidsredenen niet meegenomen door de 'Microsoft Office 2003-wizard Mijn instellingen opslaan'. Natuurlijk kun je het ook allemaal handmatig doen maar dit is zondermeer de snelste weg. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen