Ga naar inhoud

Microsoft office Word: Truckje automatische tekst

anoniem

Aanbevolen berichten

Halllo, Ik heb een vraag, is het ook mogelijk om in Word een stuk tekst te zetten en als je erop drukt (1x) en je gaat typen dit automatisch verdwijnt en de getypte tekst er komt. Ik ben namelijk bezig om templates te maken voor Rapporten en Memo's. Nu wil ik dat er bijvoorbeeld komt te staan "Klik hier om titel toe te voegen", en dat je dan niet heel de tekst moet selecteren. Teven zou ik willen dat er dan automatisch in de "footer" dezelfde tekst geplaatst wordt. Als dat mogelijk is zou ik dat graag willen weten. Bij voorbaat dank, Josteman
Link naar reactie
Dat kan wel, ik heb nog ergens een artikel (pdf over het gebruik van dynamische velden) liggen waarin dat beschreven staat. Ben nu alleen op mijn werk, dus ... geef ff een PB dan zoek ik het voor je op. De verwijzing naar een footer kan, je moet dan alleen een macro gebruiken die de velden en de betreffende verwijzingen meteen update bij het verlaten van een veld. Ook hier heb ik wel een voorbeeld van thuis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...