Ga naar inhoud

PCTV van Pinnacle


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote="jolo"][quote="luc809"]PCTV kaart van Pinnacle daar is alles mee in orde alleen mijn probleem is dat er een kabeltje van de PCTV kaart naar de line in van de PC moet maar als ik het programma waarmee ik dan tv kan kijken opstart dan heb ik alleen beeld maar ik hoor geen geluid. [/quote] Welke geluidskaart gebruik je? Een onboard geluidskaart wellicht? Is het besturingssysteem Windows XP met SP2? Is die tv-kaart de PCTV, PCTVRave of PCTVPro? Heb je de PCTV Assistant foutloos kunnen doorlopen? Heb je dat geluid kabeltje van je tv-kaart wel aangesloten op de blauwe ingang van je geluidskaart? De Instellingen Audio van PCTV zal waarschijnlijk wel automatisch goed staan. Bij Apparaat moet de geluidskaart staan waarop je tv-kaart is aangesloten. Gebruik je zowel een PCI- en een onboard geluidskaart, dan selecteer je daar uiteraard de juiste geluidskaart. Daaronder inderdaad 2 x Line-in. Ik heb zelf een PCTV in Windows XP Home met SP2 en een Creative SBLive 5.1 geluidskaart. Voor mijn PCTV gebruik ik nu [url=http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=6&product_name=PCTV&page_id=62]StudioPCTV Series 4.02a.[/url] Bij mij werkt het geluid wel via de geluidskaart. De nieuwste PCTV 5.5 drivers staan [url=http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=6&product_id=512&product_name=PCTV%20RAVE&page_id=509]hier.[/url][/quote] Ik heb een sound on board geluidskaart. En PCTV het kabeltje van PCTV loopt van de lijn uitgang van de kaart naar de lijn ingang van de geluidskaart.Het besturings systeem is XP home met SP 1 De assistent heeft geen fouten gevonden Dit stukje van jou Bij Apparaat moet de geluidskaart staan waarop je tv-kaart is aangesloten. Gebruik je zowel een PCI- en een onboard geluidskaart, dan selecteer je daar uiteraard de juiste geluidskaart. Daaronder inderdaad 2 x Line-in. Begrijp ik niet helemaal oja ik heb versie 5.80 van PCTV dus kon ik de patch niet instaleren heb ook nog gekeken bij pinnacle.nl maar heb daar ook niets gevonden weet jij misschien waar ik als hij bestaat de patch kan vinden alvast bedankt, Luc
Link naar reactie
[quote:ea1cfd7115="luc809"] Ik heb een sound on board geluidskaart. [/quote:ea1cfd7115] Met onboard sound in combinatie met een tv-kaart heb ik zelf ook problemen gehad. Ik meen me te herinneren dat mijn cd-speler wel via onboard werkte, echter mijn tv-kaart niet. Maar toen ik vandaag in die pc die SBLive kaart fysiek verwijderde, en de onboard van mijn ASUS A7V266-E weer opnieuw installeerde in Windows XP Home, bleek niet alleen het geluid van de cd-speler te werken, maar ook van de tv-kaart. Ik vond nog wel een [url=http://www.redsun.co.kr/image_data/studio/pctv_audio_setting.jpg]afbeelding[/url] van de tv-kaart audio configuratie. [quote:ea1cfd7115="luc809"] oja ik heb versie 5.80 van PCTV dus kon ik de patch niet instaleren heb ook nog gekeken bij pinnacle.nl maar heb daar ook niets gevonden weet jij misschien waar ik als hij bestaat de patch kan vinden [/quote:ea1cfd7115] Weet ik eigenlijk niet. Zover ik weet is nog steeds PCTV 5.50a Patch in de link die ik in mijn vorig bericht gaf, de nieuwste driver. Namelijk van 11-5-2004. Van welke datum zou die 5.80 van PCTV dan moeten zijn?
Link naar reactie
[quote="jolo"][quote="luc809"] Ik heb een sound on board geluidskaart. [/quote] Met onboard sound in combinatie met een tv-kaart heb ik zelf ook problemen gehad. Ik meen me te herinneren dat mijn cd-speler wel via onboard werkte, echter mijn tv-kaart niet. Maar toen ik vandaag in die pc die SBLive kaart fysiek verwijderde, en de onboard van mijn ASUS A7V266-E weer opnieuw installeerde in Windows XP Home, bleek niet alleen het geluid van de cd-speler te werken, maar ook van de tv-kaart. Ik vond nog wel een [url=http://www.redsun.co.kr/image_data/studio/pctv_audio_setting.jpg]afbeelding[/url] van de tv-kaart audio configuratie. [quote="luc809"] oja ik heb versie 5.80 van PCTV dus kon ik de patch niet instaleren heb ook nog gekeken bij pinnacle.nl maar heb daar ook niets gevonden weet jij misschien waar ik als hij bestaat de patch kan vinden [/quote] Weet ik eigenlijk niet. Zover ik weet is nog steeds PCTV 5.50a Patch in de link die ik in mijn vorig bericht gaf, de nieuwste driver. Namelijk van 11-5-2004. Van welke datum zou die 5.80 van PCTV dan moeten zijn?[/quote] Als je hetzelfde probleem hebt als mij hoe heb jij dat dan opgelost??? Door een geluidskaart te kopen??? en wat staat er precies op dat plaatje ik kan geen Russies of wat het ook is
Link naar reactie
[quote:484060eec8="luc809"] Als je hetzelfde probleem hebt als mij hoe heb jij dat dan opgelost??? Door een geluidskaart te kopen??? [/quote:484060eec8] Toen het geluid van de tv-kaart niet werkte, kocht ik inderdaad een pci geluidskaart, die SBLive 5.1. Maar zoals ik in mijn vorig bericht meldde, blijkt het geluid van mijn tv-kaart nu wel te werken via de onboard geluidskaart. Waarom en hoe weet ik niet. Alleen liep een minuut of 10 later Windows XP Home met SP2 vast. Dus ben ik nu wat aan het uittesten. Voor deze test heb ik onder andere Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar nu met SP1. En ik ben bezig PCTV 5.5 en de patch 5.50a te downloaden. Dat kan nog wel even duren, want de download snelheid is op dit moment nul bytes per seconde. Maar ondertussen zou je kunnen melden welk moederbord je hebt. Gebruik voor je onboard geluidskaart de drivers van de moederbord fabrikant of andere drivers? [quote:484060eec8="luc809"] en wat staat er precies op dat plaatje ik kan geen Russies of wat het ook is[/quote:484060eec8] Dat plaatje was alleen bedoelt om te zien, waar ik die instelling van mijn bericht van Zo Okt 10, 2004 4:05 pm heb staan.
Link naar reactie
[quote="jolo"][quote="luc809"] Als je hetzelfde probleem hebt als mij hoe heb jij dat dan opgelost??? Door een geluidskaart te kopen??? [/quote] Toen het geluid van de tv-kaart niet werkte, kocht ik inderdaad een pci geluidskaart, die SBLive 5.1. Maar zoals ik in mijn vorig bericht meldde, blijkt het geluid van mijn tv-kaart nu wel te werken via de onboard geluidskaart. Waarom en hoe weet ik niet. Alleen liep een minuut of 10 later Windows XP Home met SP2 vast. Dus ben ik nu wat aan het uittesten. Voor deze test heb ik onder andere Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar nu met SP1. En ik ben bezig PCTV 5.5 en de patch 5.50a te downloaden. Dat kan nog wel even duren, want de download snelheid is op dit moment nul bytes per seconde. Maar ondertussen zou je kunnen melden welk moederbord je hebt. Gebruik voor je onboard geluidskaart de drivers van de moederbord fabrikant of andere drivers? [quote="luc809"] en wat staat er precies op dat plaatje ik kan geen Russies of wat het ook is[/quote] Dat plaatje was alleen bedoelt om te zien, waar ik die instelling van mijn bericht van Zo Okt 10, 2004 4:05 pm heb staan.[/quote] Ik heb een Albatron KX600 PRO Socket-A DDR400 AGP8X Sound, USB2.0 Lan onboard Moederboord. Luc
Link naar reactie
[quote:6657c18020="luc809"] Ik heb een Albatron KX600 PRO Socket-A DDR400 AGP8X Sound, USB2.0 Lan onboard Moederboord. [/quote:6657c18020] Volgens bladzijde 51 van de pdf van je moederbord kan via Super 5.1 Channel Setup de Audio Ports Connectors worden geconfigureerd. De Line in zou dan ook rear speaker uitgang kunnen zijn. Had je deze drivers al geïnstalleerd? http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/driver.asp?pro_id=65
Link naar reactie
Volgens bladzijde 51 van de pdf van je moederbord kan via Super 5.1 Channel Setup de Audio Ports Connectors worden geconfigureerd. De Line in zou dan ook rear speaker uitgang kunnen zijn. Had je deze drivers al geïnstalleerd? http://www.albatron.com.tw/english/it/mb/driver.asp?pro_id=65[/quote] Beste JOLO Het is mij gelukt het lag aan een instelling van het moederboard. HEEL ERG BEDANKT!!!!!!!!! Luc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...