Ga naar inhoud

PCTV van Pinnacle


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb pas geleden een kaart inlaten bouwen om precies te zijn een PCTV kaart van Pinnacle daar is alles mee in orde alleen mijn probleem is dat er een kabeltje van de PCTV kaart naar de line in van de PC moet maar als ik het programma waarmee ik dan tv kan kijken opstart dan heb ik alleen beeld maar ik hoor geen geluid. En als ik het stekkertje van de luidsprekers in de PCTV kaart stop hoor ik wel geluid.(natuurlijk eerst het kabeltje van PCTV kaart naar line in eruit) Ik denk dat het een instelling is op de computer maar welke??? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, Luc
Link naar reactie
Heb dezelfde kaart en heb nog even gekeken voor je. Logica der dingen is inderdaad van je tv kaart naar je line in. Als je geluidsregeling goed staat (zoals je zegt) kan het hooguit aan het volume van je speakers liggen, anders is er toch iets in de hardware niet vrolijk. Doet je geluidskaart het verder wel? Anders gewoon terug naar de winkel, zo te zien heb je de kaart door de winkel laten inbouwen, dan horen ze toch service te geven????
Link naar reactie
[quote="jorte"]Heb dezelfde kaart en heb nog even gekeken voor je. Logica der dingen is inderdaad van je tv kaart naar je line in. Als je geluidsregeling goed staat (zoals je zegt) kan het hooguit aan het volume van je speakers liggen, anders is er toch iets in de hardware niet vrolijk. Doet je geluidskaart het verder wel? Anders gewoon terug naar de winkel, zo te zien heb je de kaart door de winkel laten inbouwen, dan horen ze toch service te geven????[/quote] mijn geluids kaart die doet het uitstekend. zijn er echt geen andere mogelijkheden. zo nee dan weer terug naar de winkel
Link naar reactie
[quote="MGSpecial"]Kijk eens op deze Site download de manual van je kaart en lees de Handleiding eens door,leer je meer van dan dat iemand het moet uitleggen. http://www.pinnaclesys.com/DocSupport1.asp?division_id=1&langue_id=6&product_id=6&product_name=&page_id=138[/quote] Ik heb er gekeken maar ik kan niet vinden hoe ik het probleem moet oplossen.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Heb ook zo'n kaart. Misschien overbodig, heb je het geluid in het venster wel open staan? Kabel achterin tv-kaart inpluggen direct naast atenne ingang. Kabel achterin van geluidskaart inpluggen line-in. Zo moet er geluid zijn. Zo niet download dan de nieuwste drivers. De update heeft mij ook goed gedaan (Tv-kaart). :o Suc6.
Link naar reactie
[quote:86de00d20d="luc809"]PCTV kaart van Pinnacle daar is alles mee in orde alleen mijn probleem is dat er een kabeltje van de PCTV kaart naar de line in van de PC moet maar als ik het programma waarmee ik dan tv kan kijken opstart dan heb ik alleen beeld maar ik hoor geen geluid. [/quote:86de00d20d] Welke geluidskaart gebruik je? Een onboard geluidskaart wellicht? Is het besturingssysteem Windows XP met SP2? Is die tv-kaart de PCTV, PCTVRave of PCTVPro? Heb je de PCTV Assistant foutloos kunnen doorlopen? Heb je dat geluid kabeltje van je tv-kaart wel aangesloten op de blauwe ingang van je geluidskaart? De Instellingen Audio van PCTV zal waarschijnlijk wel automatisch goed staan. Bij Apparaat moet de geluidskaart staan waarop je tv-kaart is aangesloten. Gebruik je zowel een PCI- en een onboard geluidskaart, dan selecteer je daar uiteraard de juiste geluidskaart. Daaronder inderdaad 2 x Line-in. Ik heb zelf een PCTV in Windows XP Home met SP2 en een Creative SBLive 5.1 geluidskaart. Voor mijn PCTV gebruik ik nu [url=http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=2&product_id=6&product_name=PCTV&page_id=62]StudioPCTV Series 4.02a.[/url] Bij mij werkt het geluid wel via de geluidskaart. De nieuwste PCTV 5.5 drivers staan [url=http://www.pinnaclesys.com/docsupport1.asp?division_id=1&langue_id=6&product_id=512&product_name=PCTV%20RAVE&page_id=509]hier.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...