anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Delen Geplaatst: 7 september 2004 Ik heb het volgende probleem als ik de volgende progs aan heb staan: Macromedia Dreamweaver MX Mozilla Firefox (6x een tab) Winamp MSN (6x een gesprek) WS_FTP Pro Nou als ik op CTRL + ALT + DELETE druk als mijn comp een beetje traag lijkt te zijn is het geheugengebruik van voornamelijk Dreamweaver en Firefox ontieglijk hoog. (Firefox rond de 64.000 kB en Dreamweaver rond de 30-40.000 kB) Is dit normaal voor een comp met de volgende specs? Intel Pentium 3 1000 Ghz 30 GB Harde Schijf Windows XP Pro 128 MB Ram nVidia Geforce 3 Mochten jullie meer nodig hebben, aarzel niet om dat te vragen. Bedankt alvast, Tim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 128 MB is het minimale voor windows XP Dat geheugen gebruik van firefox is wel wat hoog maar afhankelijk van de pagina's die je openhebt staan. Ik heb geen firefox, maar 6 Explorer = 6x14Mb en in Mozilla Embedded 6 tabs rond de 30MB Een extra geheugen reepje zou wel aan te bevelen zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 tabbed browsing vreet geheugen. Opera pakt nu 30MB geheugen, met 5 pagina's. Maarja, ik heb toch 786MB :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 Geheugenverbruik van Firefox lijkt hoger dan dat van IE. Echter IE zit veel meer in Windows verweven en dat heeft voor het geheugenverbruik tot gevolg dat dat versnipperd terug te vinden is binnen het OS. Ik hoop dat ik 't een beetje duidelijk uitgelegd heb zo? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 Jammergenoeg heeft Firefox nog wat probleempjes met het geheugen, volgensmij wordt het geheugen namelijk niet vrijgegeven als je een tab sluit. Als ik dus een tijdje gesurfd heb dan zit FF rond de 55 MB. Als je Firefox minimaliseert en dan maximaliseert is het ineens een stuk minder.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2004 Ok, bedankt voor de uitleg :D (Ja ik weet het, me comp is crap :P) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2004 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2004 [quote:939e90b231="Gert-Paul"]Jammergenoeg heeft Firefox nog wat probleempjes met het geheugen, volgensmij wordt het geheugen namelijk niet vrijgegeven als je een tab sluit. Als ik dus een tijdje gesurfd heb dan zit FF rond de 55 MB. Als je Firefox minimaliseert en dan maximaliseert is het ineens een stuk minder..[/quote:939e90b231]Volgens mij heeft dat eerder te maken met het feit dat FF niet [i:939e90b231]onmiddelijk[/i:939e90b231] mem terug geeft als je een tab sluit. Om te voorkomen dat ie weer geheugen bij moet vragen als je meteen weer een nieuwe tab opent. Volgens mij geeft ie vanzelf geheugen vrij als je 'm een minuut of 5 niet gebruikt. Als je 'm minimaliseerd maak je er een achtergrond applicatie van, zodat ie denkt dat je 'm voorlopig niet gaat gebruiken en geeft dan meteen mem vrij. Wat dat geheugengebruik betreft; 64MB lijkt veel, maar valt naar huidige maatstaven wel mee. Een jaar of 10 geleden was 32MB Ram ondenkbaar, terwijl je nu met 256MB al een beetje achter de feiten aanloopt. Overigens al wel eens een met FF een Java applet geopend? Na het afsluietn van de betreffende pagina blijft JVM fijn onderin je systray staan, totdat je FF volledig afgesloten hebt. Tot die tijd sleur je dan een slordige 60-70MB aan slack achter je aan. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen