Ga naar inhoud

Geluid opnemen "what you hear"


Aanbevolen berichten

In een grijs en vooral ver verleden, had ik ooit in de volume controls van Windows, als record source de optie "What you hear" zitten. Behalve microphone, CD audio, wave enz. dus ook 'what you hear' Als je dit als bron selecteerde kon je met b.v. een wav editor dus elk geluid opnemen dat ook door de speakers te horen was. Of het nu een spelletje was, of de geluiden van een andere applicatie die draaide. Erg handig. Ik had b.v. een Flash internet site ontdekt waar je rare geluidjes kon produceren en heb er destijds een heleboel opgenomen voor op mijn voicemail. Nu schoot me dat weer te binnen en ik ging binnen mijn Windows XP eens op zoek of ik die optie nog ergens kon vinden, maar bergens. (Misschien ooit met een applicatie destijds meegekomen?) Maar is er iemand die weet hoe ik dat weer voor elkaar kan krijgen? Alle geluiden opnemen die mijn PC (hoe dan ook) produceert?
Link naar reactie
Is in te stellen bij control pannel > sounds and audio devices > onder de tab 'volume' de eerste advanced knop > dan options - properties > recording aanklikken, kiezen voor 'what you hear' 'stereo mix' of iets dergelijks > OK > 'select' aanvinken bij dat 'what you hear' of 'stereo mix'. Je geluidskaart moet dit wel ondersteunen. Dus ik weet niet of je sinds 'dat grijze en verre verleden' van kaart bent geswitcht ;). Jochem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...