Ga naar inhoud

WinRar: beschadigde volumes


Aanbevolen berichten

Via nieuwsgroepen een zootje bestanden opgehaald die ik met WinRar aan elkaar wil rijgen tot een image. Ik heb met FSRaid gekeken of files corrupt waren en de corrupte net zo vaak gedownload tot ze allemaal OK waren. Nu wil ik met WinRAR aan de slag. Ik dubbelklik het eerste bestand (met een .001 extensie. Hij geeft dan twee bestanden (.bin en .cue) aan waarnaartoe hij gaat "opslaan". Vervolgens druk ik op de knop Uitpakken in en WinRAR doet een suggestie voor een map. Ik laat de opties zoals ze default staan en druk op OK. Vervolgens begint hij met uitpakken. Dan krijg ik een aantal foutmeldingen in een apart scherm (WinRAR Diagnostische berichten) waarbij wordt gemeld dat er volumes beschadigd zijn (CRC voor gecomprimeerde gegevens in <filenaam> niet correct) en het te verkrijgen .bin bestand wordt niet gemaakt. Het vreemde is dat als ik diezelfde handeling opnieuw uitvoer, ik telkens weer andere bestanden krijg die beschadigd zouden zijn. Met name dat laatse kan ik niet rijmen. Het is me een keer gelukt om er foutloos doorheen te komen en dan wordt het .bin bestand wel gemaakt. Weet iemand wat hiervan de verklaring is en hoe het is te voorkomen?
Link naar reactie
Vaak worden er op nieuwsgroepen ook PAR bestanden geplaatst, deze kun je gebruiken om bv incomplete rarbestanden te repareren met een programma dat Quickpar heet. Je kunt vaak al zonder deze programma's zien of de rar bestanden incompleet zijn, alle rar bestanden horen exact even groot te te zijn behalve de laatste.
Link naar reactie
hier is de maistro.... ik heb dat ook hele poos gehad...corupte downloads, moest ik bijvoorbeeld een demo 5x downloaden voordat ie keertie goed was. ik hemmal trippen. 8) ik harde schijven getest etc. maar nee hoor, probleem bleef. nu had ik me geheugen getest met memtest86 en wat bleek. 1 reepje bleek kapoet te zijn. zat vol met fouten 383 fouten meen ik. dus ik dat reepje eruit en me oude erin gehouden. draai nu alweer 2 weken en de corrupte downloads zijn weg. geloof me. het is je geheugen. test het zou ik zeggen. Enne, gerben heeft gelijk en gerben duldt geen tegenspraak, he gerben? :lol: 8)
Link naar reactie
Wat een onzin allemaal over dat geheugen. Ik heb het getest en zag maar 2372 fouten :wink: Ik heb hierbij niets anders gedaan dan het floppy erin en draaien maar. Nu ga ik maar even de handleiding lezen om te kijken of ik nog wat meer info kan krijgen. Eventuele tips daaromtrent zijn van harte welkom. Maar zo te zien moet ik ff naar de winkel. Ik hou jullie wel op de hoogte over de afloop. Bedankt iedereen!
Link naar reactie
Met memtest uitgezocht welk reepje (2x128MB) stuk was. De foutloze erin laten zitten en met Quickpar en Winrar aan de slag gegaan. Probleem opgelost! Vandaag reepje erbij gekocht en m'n computer draait beter als ooit tevoren. Waarschijnlijk behoren andere fouten die soms "spontaan" optraden (spontane crashes e.d.) ook tot het verleden. Inderdaad, Gerben heeft ook nu weer gelijk gehad. Bedankt voor de gouden tip! :D :D :D En dat memtest is zeer handig! PS Gummetje geprobeerd en gaf een wat beter resultaat maar zeker niet foutloos. Toch maar het zekere voor het onzekere gonomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...