Ga naar inhoud

Operating system not found?


tamasu03@hotmail.com

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen.Windows 7 geiinstalleerd en herkent mijn schijf niet. Met opstarten krijg ik een melding Operating system not found. Met cd start hij wel windows op. Van alles heb ik al geprobeerd. Enige oplossing is de bios te ressetten. Mijn harde schijf staat wel in de main maar verder kan ik mijn harde schijf nergens vinden. Zodra de computer is opgestart zie ik wel gewoon mijn c en d schijf.Probleem zit alleen met het opstarten. Alle update heb ik gedaan. Mijn laptop is helemaal opgeschoond en staat verder helemaal niks in. Wie ooh wie kan mij helpen
Link naar reactie
Als je start van DVD en vervolgens via Computer Management naar Disk management gaat, staat de C: schijf gemarkeerd als "Boot" en "Primary partition"? In ieder geval moet 'ie van tevoren staan op primary partition. De installatie van W7 moet de bootindicatie goed zetten. In het BIOS moet bij boot sequence in ieder geval die schijf in het rijtje staan; W7 kan daar niet bij, dat moet met de hand. Het lijkt er voor mij op dat de W7 installatie ergens niet goed is gegaan. Herinstallatie aanbevolen. Als er een herstelpartitie op de laptop staat (bijv. met Vista) raad ik een schone Vista installatie aan vanaf de herstelpartitie en daaroverheen de W7 installatie.
Link naar reactie
Als je zeker bent dat dit de enige oplossing is... helemaal voor eigen risico. Vrijwel alle BIOS'sen zijn te reset'ten, tot en met een BIOS-wachtwoord toe. De 'zachtste' methode is als jouw BIOS ergens in z'n menu een optie heeft naar fabriekinstellingen ('factory settings') te gaan. Verder kun je naar de site van de fabrikant van het BIOS gaan en kijken of deze, voor jouw BIOS-versie, hier instructies voor heeft. De volgende methodes betekenen meer of minder knutselen in de binnenkant van de PC. Optie 1 is de gebruikersinstellingen te wissen door de batterij op het moederbord er even uit te halen en pakweg 20, 30 seconden later er weer in te zetten. Neem hiervoor wel alle voorzorgen voor sleutelen binnenin de PC! Hierna moet je ook datum en tijd en zo instellen. Optie 2 is een harde reset op het moederbord, meestal verdwijnt dan ook een ingesteld moederbord/BIOS-wachtwoord (vaak te vinden in die paragraaf in de handleiding). Vaak wordt dit gedaan met een schakelaartje op het moederbord, of het kortsluiten van twee pennetjes op het moederbord. Dit zou moeten staan in de handleiding die je ooit bij de PC heb gekregen. Staat dat er niet in, kijk wat merk en type moederbord het is (staat ergens op het bord) en kijk bij de site van de fabrikant of er instructies voor zijn. Optie 3: Kijken of er een nieuwe versie van het BIOS beschikbaar is en installeer deze. Dit zou te vinden moeten zijn op de site van de PC-fabrikant. DIT IS EEN ZEER RISICOVOLLE ZAAK ! Kijk niet naar andere sites die een goed BIOS beloven, ook niet van de BIOS-fabrikant. Zij weten immers niet wat voor 'specials' de PC-fabrikant er mogelijk in heeft gestopt. Als het branden van een nieuw BIOS fout gaat kan dat het verlies van de PC betekenen (een beetje afhankelijk van leeftijd, nog te gebruiken componenten op een nieuw moederbord, etc). Dus n.m.m. alleen allerlaatste uitweg. TIP: voordat je begint --om het even welke optie--, blader door elk scherm van het BIOS (ook naar beneden scrollen, ook submenu's) en noteer ALLE instellingen. Dat is zeker wel wat werk, maar het reset'ten van een BIOS betekent ook het verliezen van speciale instellingen die juist goed zijn voor jouw PC. Dan moet je weten wat teruggezet moet worden... Dit zijn de mij bekende methoden die mij nu te binnenschieten. Nogmaals: alles voor eigen risico!
Link naar reactie
  • 3 jaren later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...