Ga naar inhoud

E-mail Microsoft

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb onderstaande e-mail ontvangen met bijbehorende patch Ik snap niet waarom ik dit gekregen heb en wil graag weten of dit mailtje te vetrouwen is en de patch bruikbaar? Hartelijk dank en groeten van Nico Hoogzaad. Van: "Microsoft Corporation Network Security Center" <pndhld@news.com> Aan: "Customer" <customer_akamwj@news.com> Onderwerp: Network Upgrade Datum: donderdag 25 september 2003 17:36 Microsoft Customer this is the latest version of security update, the "September 2003, Cumulative Patch" update which fixes all known security vulnerabilities affecting MS Internet Explorer, MS Outlook and MS Outlook Express as well as three new vulnerabilities. Install now to continue keeping your computer secure from these vulnerabilities, the most serious of which could allow an malicious user to run executable on your computer. This update includes the functionality of all previously released patches. Microsoft Product Support Services and Knowledge Base articles can be found on the Microsoft Technical Support web site. http://support.microsoft.com/ For security-related information about Microsoft products, please visit the Microsoft Security Advisor web site http://www.microsoft.com/security/ Thank you for using Microsoft products. Please do not reply to this message. It was sent from an unmonitored e-mail address and we are unable to respond to any replies. ---------------------------------------------- The names of the actual companies and products mentioned herein are the trademarks of their respective owners. Copyright 2003 Microsoft Corporation.
Link naar reactie
Idd is een virus en het wordt verspreid door mensen die geen virusscanner hebben en dit soort dingen wel openen. Groot kans dat je er nog meer ontvangt, tot dat de persoon die die dingen verspreid er zelf achterkomt dat ie een virus heeft. Is helaas weinig aan te doen behalve weggooien. :( Echte updates haal je overigens binnen met de update-functie van windows. Het kan zeker geen kwaad dit regelmatig te doen.
Link naar reactie
[quote:adedaf1b45="Nico Hoogzaad"]Hartelijk dank voor juliie reactie. Ik verwijder dit mailtje en blijf van 'n virus verschoond. Alhoewel? Waarom reageerde mijn virusscanner Norton niet? Groeten Nico Hoogzaad[/quote:adedaf1b45] Omdat het mailtje zelf geen virus is, maar de "patch" die je gaat downloaden als je op de link klikt.
Link naar reactie
[quote:70c59a49ec="Venzent"]Omdat het mailtje zelf geen virus is, maar de "patch" die je gaat downloaden als je op de link klikt.[/quote:70c59a49ec] en toch hooort NAV mailicious executables of wel vreemde .exe bestanden eruit te filteren. RARE attachements zouden dus niet door mogen komen. tenzij je .exe bestanden hebt uitgesloten hiervoor natuurlijk. btw; je kan in OE (ik weet niet of je die gebruikt) ook instellen dattie vreemde attachements blokkeert voor openen. nadeel is wel dattie dit bij bijna alle attachements doet behalve office documenten. niet echt handig als je veel avn die forward mailtjes krijgt. en ja, ik krijg ze nog steeds...idd soms 50 op een dag. 100 red ik net niet maar toch
Link naar reactie
Als je e-mail beveiliging van NAV aan hebt staan, zouden dit soort mailtjes m.i. gevolgd moeten worden door een waarschuwing.... Een hoop gebruikers (ik ook) hebben e-mail beveiliging niet aan staan, omdat het vaak meer na- dan voordelen oplevert. Indien je een bijlage probeert te openen slaat NAV toch wel alarm! Ik heb ooit een keer een virusbijlage getracht te openen: NAV sloeg al alarm toen de bijlage de focus kreeg.... Ton
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...