Ga naar inhoud

plaats van de berichtregels van Outl Expr.

anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:987736fac9="nevergiveup"][quote:987736fac9="Kamikaasje"]In de registry: HKEY_CURRENT_USER\Identities\{jouw identity id}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0\Rules\Mail[/quote:987736fac9] Ik kom niet verder dan 5.0 dan krijg ik shared settings (PIET)[/quote:987736fac9] Was met regedt32 maar met regedit krijg ik het wel. Bedankt ik ga eens kijken wat ik er mee kan.
Link naar reactie
[quote:66b2bcc55e="fabstar81"]waar is het register opgeslagen in een win98 pc? ik kan die pc nl niet opstarten maar kan wel nog net in de hdd komen. kijken of ik de email kan overzetten dus, als dat mogelijk is in de eerste plaats?!?!?![/quote:66b2bcc55e] Map waarin outlook express in win 98 zijn e-mails opslaat is standaard (tenzij je hem hebt aangepast natuurlijk): C:\windows\application data\microsoft\outlook express (volgens mij... is alweer een tijdje geleden). Als je het niet kunt vinden, kan je ook op je HD zoeken naar .dbx-bestanden. Het register is in win98 opgeslagen in 2 systeembestanden (ze staan verborgen). In user.dat en system.dat (volgens mij staan ze in de windows-map, anders ff zoeken).
Link naar reactie
Je kan het proberen... :wink: Het zou moeten werken, maar het kan ook zijn dat je eerst in oe6 mappen aan moet maken met dezelfde naam als dat ze hadden in je backup, en vervolgens oe6 afsluiten en de aangemaakte .dbx-bestanden overschrijven met die van je backup... Dus stel je had een map in oe6 genaamd Piet, en je hebt Piet.dbx gebackupped, dan maak je in de nieuwe oe6 dus eerst een map Piet aan, vervolgens ga je naar de map waar hij de mails opslaat en schrijf je de net gemaakte Piet.dbx over met de Piet.dbx van je backup, snappie?? Anders komt het nog weleens voor dat oe de mails niet wil zien, maar op deze manier zou het moeten werken.
Link naar reactie
Wat je moet doen is éérst op je nieuwe PC in Outlook Express met de hand alle folders aanmaken die je ook op je oude PC had (dezelfde namen voor de folders gebruiken natuurlijk!). Outlook Express zal dan lege bestanden aanmaken op je harde schijf met dezelfde naam die ze hadden op je oude PC. Pas daarná kopieer je de bestanden van je oude PC naar je nieuwe PC en je overschrijft dan de lege bestanden die Outlook Express zojuist had aangemaakt. Als je 't niet in deze volgorde doet en gewoon de bestanden kopieert zonder eerst de folders in Outlook Express aan te maken, en je start dan Outlook Express op, dan zie je helemaal niets (geen folders bedoel ik). Als je vervolgens zou proberen om die folders alsnog aan te maken overschrijft Outlook Express de bestanden die je er naartoe had gekopieerd. Dus éérst folders aanmaken in Outlook Express en daarná de bestanden kopieren van je oude PC naar je nieuwe PC.
Link naar reactie
[quote:9088e03b24="Kamikaasje"]Dus éérst folders aanmaken in Outlook Express en daarná de bestanden kopieren van je oude PC naar je nieuwe PC.[/quote:9088e03b24]Volgens mij is het genoeg om direct alle DBX files te kopieren. Een eerste keer starten voordat je dat doet is wel nodig (zoals gezegd); dan pas worden de DBX files aangemaakt en kun je ze dus vinden. Daarna dus de oude er overheen kopieren.
Link naar reactie
[quote:710ff292d4="fabstar81"]maar over wat voor folders hebben jullie het dan? mappen die je zelf aangemaakt zou kunnen hebben onder je inbox? of iets anders?[/quote:710ff292d4]Volgens mij wel ja. Is dat voor jou op het moment ter zake doende? Jij wilt je emails redden. Effe zoeken naar alle dbx files en die 'kopieren', Of heb je dat inmiddels al gedaan en wil je ze nu terugzetten? [quote:710ff292d4="Kamikaasje"]Nee hoor. Probeer maar. Wanneer je een dbx in de directory kopieert en OE opstart ziet 'ie 'm helemaal niet. Kun je zo vaak opnieuw opstarten als je wilt. Pas wanneer je de folder eerst met de hand hebt aangemaakt weet OE van het bestaan van dat bestand en kun je 'm overschrijven met de file van de oude PC.[/quote:710ff292d4]OK, je hebt het nu over toevoegen. Dan werkt dat niet omdat je folders.dbx niet wordt ge-update. Ik heb het over het overschrijven van een complete structuur met een andere strcutuur.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...