anoniem Geplaatst: 9 oktober 2003 Delen Geplaatst: 9 oktober 2003 Hierbij de beschrijving van een probleem met getallen in Excel 2000. Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met een geïnstalleerd examplaar van Windows XP. Vervolgens heb ik MS Office 2000 Professional SR1 geïnstalleerd. Bij deze versie, geïnstalleerd op mijn vorige computer, had ik onderstaand probleem niet. Bij Excel worden alle getallen die ik intik gedeeld door 100, de cel wordt door deze waarde gevuld. Als ik 1 intoets komt er in de cel én op de formulebalk te staan 0,01. Als ik intoets 1, (1 komma) dan wordt de cel wél met de juiste waarde gevuld en dat gebeurt ook als ik intoets =1 Als ik getallen intoets waar een komma in voorkomt bv. 185,45 is er dus niets aan de hand maar met hele getallen ga ik de mist in. Wat heb ik gecontroleerd? Alle instellingen van celeigenschappen én alle instellingen in windows/configuratiescherm/datum-,tijd- en landinstellingen. Alles lijkt mij daar in orde. Hopenlijk heeft iemand een goede suggestie? Vast dank, Emile Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2003 er is veel mogelijk in excel maar deze ken ik niet en ik kan hem ook niet forceren. enige wat ik kan bedenken: hele werkblad selecteren en dan in tabeleigenschappen de waarde voor getal opnieuw standaardiseren. (maar ik denk eigenlijk dat je dat zelf ook al deed...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2003 Ik heb hem wel eerder gezien, maar waar... Heb je al bij Extra - Opties gekeken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2003 staat bij extra - opties - tabblad bewerken Het vinkje weghalen bij: vast aantal decimalen en je probleem is opgelost. Groeten, Wouter Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2003 yep! goed gevonden: je zou nooit verwachten dat die optie tot gevolg heeft dat het ingevoerde getal als zoveelste decimaal wordt weergegeven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2003 Probleem is opgelost. De reactie van Wouter Broekhuizen was eenvoudig van aard maar indrukwekkend in de gevolgen. Zoiets is altijd eenvoudiger dan je denk, maar je moet er maar opkomen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen