Ga naar inhoud

Getallen in Excel

anoniem

Aanbevolen berichten

Hierbij de beschrijving van een probleem met getallen in Excel 2000. Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met een geïnstalleerd examplaar van Windows XP. Vervolgens heb ik MS Office 2000 Professional SR1 geïnstalleerd. Bij deze versie, geïnstalleerd op mijn vorige computer, had ik onderstaand probleem niet. Bij Excel worden alle getallen die ik intik gedeeld door 100, de cel wordt door deze waarde gevuld. Als ik 1 intoets komt er in de cel én op de formulebalk te staan 0,01. Als ik intoets 1, (1 komma) dan wordt de cel wél met de juiste waarde gevuld en dat gebeurt ook als ik intoets =1 Als ik getallen intoets waar een komma in voorkomt bv. 185,45 is er dus niets aan de hand maar met hele getallen ga ik de mist in. Wat heb ik gecontroleerd? Alle instellingen van celeigenschappen én alle instellingen in windows/configuratiescherm/datum-,tijd- en landinstellingen. Alles lijkt mij daar in orde. Hopenlijk heeft iemand een goede suggestie? Vast dank, Emile
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...