Ga naar inhoud

VMware Workstation 4 en Windows 98

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik maak gebruik van Windows XP home met SP1. Omdat ik een oudere laserprinter heb (Canon LBP 460) die niet wordt ondersteund door Windows XP, was ik op zoek om deze toch te laten werken. Nu kwam ik uit bij het programma VMware Workstation 4. Hiervan heb ik de probeerversie gedownload. Met dit programma kun je een gast-besturingssysteem aanmaken. In mijn geval is dit Windows 98SE. Vanuit XP kan ik dan zo Windows 98 opstarten, zonder te hoeven rebooten of Windows 98 op een aparte partitie te zetten. Is Windows 98 dan gestart, dan kan ik ook gebruik maken van mijn printer is gebleken op een testsysteem. Nu komt het probleem. Op het testsysteem werkt het. Echter op mijn computer (nog) niet. Het installeren van Workstation gaat goed, maar daarna moet je met behulp van Workstation, Windows 98SE installeren. Echter er wordt dan gevraagd naar een bootdiskette. Helaas is mijn computer niet voorzien van een floppydrive (station A , 1,44MB) en kan de Windows 98 installatie niet doorgaan. Ik heb al geprobeerd met Nero 6 om een bootcd te maken, echter deze wordt niet herkend door Workstation? Op het testsysteem (dus wel met floppy 1,44 mb drive) is dit als volgt gedaan met Nero: (bestand>nieuw>scrollen naar cd-rom opstartbaar>opstartbaar logisch station A: aanvinken>tabblad branden>nieuw>selecteren van de gegevens op de A:schijf>branden) Wie weet hoe ik toch met of zonder bootcd toch Windows 98SE kan installeren op mijn computer. Wie niet precies weet wat ik met bovenstaande bedoel: de website van VMware Workstation 4 geeft uitleg: http://www.vmware.com
Link naar reactie
Ik hoop dat de termen exact overeen komen. Ik werk zelf met een Engelse versie. - Log in als Administrator - Zet de map waarin de bestanden staan gedeeld. (In de verkenner rechts klikken op de betreffende map en kiezen voor "Delen", Kies "Deel deze map", onthoud de naam, druk op "OK", Sluit de verkenner) Rechts klikken op "Mijn Computer" Kiezen voor "Netwerkverbinding maken" In het dialoogscherm de Drive-letter kiezen. Kies voor "Bladeren" Zoek in "Volledig netwerk" naar je computer en druk op het + teken er voor. Selecteer de betreffende map en druk op "OK". Zet het vinkje aan bij "Netwerkverbinding herstellen bij inloggen" Druk op "OK" De betreffende map is nu te vinden onder de drive letter die je gekozen hebt. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...