Ga naar inhoud

Software installeren te beveiligen?

anoniem

Aanbevolen berichten

Een vraag voor degene die m op kan lossen en wel de volgende! Kan ik een PC zo instellen dat het alleen voor mij mogelijk is om op de computer software te installeren dus dmv een wachtwoord ofzo beveiligen?Voorbeeld: Ik wil voorkomen dat stagiaires zelf msn installeren op hun werk pc om lekker tijdens het werk te msn-en. Is dit te beveiligen?zo jah..hoe??in afwachting verblijf ik :wink:
Link naar reactie
We gebruiken n paar pc's met W2k en een paar pc's met w98, die met elkaar verbonden zijn via een hub en die is weer aangesloten op n router die het internet verdeelt vanuit de ADSL modem. We hebben dus een Peer-to-Peer netwerkje...maar als ik een computeropstart dan staat er ineens weer msn op..dit wil ik tegengaan door n wachtwoord ofzow in tevoegen dat ik alleen iets kan installeren. Ik zal eens kijken op www.sitekiosk.com...misschien kom ik er uit..bedankt! :D
Link naar reactie
  • 1 maand later...
[quote:b96d9c3eb9="BrigitteW"]Rechtsklikken op een folder, optie security. Maar eh, dat werkt dus niet met FAT32.[/quote:b96d9c3eb9] Heej Brigitte. Biertje? (grapje) Voor zover ik weet moet iemand user zijn om zelfs niet lokaal te mogen installeren; en dus geen poweruser of admin. Maar als user draait een hoop soep niet, en dus moet je poweruser zijn voor normaal gebruik van een PC. Maar een poweruser mag installeren als bij het compileren van een *.msi "require administrative privileges" niet geflagged is. Kortom: typische soepzooi weer. Restricties zouden het moeten doen, maar die ik heb ik nog nooit werkend gekregen (is niet waar: ze werkten wel, maar precies tegengesteld aan wat de bedoeling is).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...