anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 ik wil op mijn laptop (mobile p4 1.7 ghz, 20GB ) linux installeren ,daarvoor wil ik de ntfs-partitie van windows die heel de schijf in beslag neemt verkleinen en op die ruimte een partitie maken van een 2 GB in fat 32. Is er daar een gratis programma voor ? Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Ik denk dat je dit met de meeste linux-distributies kan doen. Deze hebben meestal wel een partitiemanager aan boord SUSE en Red Hat zeker). In hoeverre dat deze betrouwbaar zijn kan je best even vragen in het Linux-forum. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Ik heb het opgezocht red-hat (wat ik wil installeren) kan geen NTFS partities verklieinen wel fat32 :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2003 Gebruik Partition Magic, daar kan het wel mee. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 Kheb een beetje opgezocht. Ik denk dat ik Mandrake ga installeren , in de Comp. totaal sta dat ge er wel NTFS-partities kunt mee verkleinen. Is partition magic gratis ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2003 partition magic is niet gratis (wel op kazaa ;) ), maar het is wel een handig programma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2003 kheb nu mandrake geinstalleerd , alles ging zonder problemen maar ga toch patition magic van kazaa halen ge weet maar nooit :lol: moest is zin krijge om Red hat te installeren :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen