Ga naar inhoud

[Access2000] - Tabel weergeven

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 3 tabellen in Access2000: Personen Groepen GroepenDetails Aangezien meerdere personen in meerdere groepen kunnen zitten, heb ik hier een veel-op-veel relatie. Vandaar de tabel GroepenDetails. De tabel Personen heeft een PrimaryKey 'PersonenID' De tabel Groepen heeft een PrimaryKey 'GroepenID' De tabel GroepenDetails is opgebouwd uit 3 kolommen: GroepenDetailsID PersonenID GroepenID Nu wil ik personen gaan indelen in groepen. Dit doe ik in de tabel GroepenDetails, maar hier kan ik alleen werken met de ID's. Hoe kan ik werken met Personen namen en Groepen namen?
Link naar reactie
Als je rechtstreeks in de tabel werkt, dan kun je van het veld GroepenID in GroepenDetails een opzoeken-veld maken (veldeigenschappen, 2e tabblad). Je stelt hem in als combobox en zet de rijbron op Select ID, Groep FROM Groepen. Je krijgt dan 2 kolommen terug, waarvan de 1e kolom de afhankelijke is. De kolombreedte zet je op 0cm;3cm om de eerste kolom te verbergen. Je kan dan ook een formulier maken met de wizard en dan is het besturingselement bij Groep een combobox, zoals je in de tabel hebt gedefinieerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...