anoniem Geplaatst: 3 oktober 2003 Delen Geplaatst: 3 oktober 2003 Ik gebruik Windows XP en Drive Image 7.0 heb ik net geinstalleerd. Het grote voordeel hiervan leek me, zoals ik het in een blad las, dat je niet meer vanaf een floppy hoeft te werken, maar dat je dus ín je besturingssyteem er een backup van kan maken. Ik heb ook zoals gevraagd Microsoft .Net Framework 1.1 geinstalleerd. echter krijg ik wel de foutmelding dat de drive bezet is als ik er een backup van wil gaan maken. ?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 ik heb precies hetzelfde probleem: error e0bb001b, cannot lock volume because it contains os or has an active paging file etc, de op http://www.powerquest.com/support/primus/id4937.cfm genoemde services heb ik niet, ik heb veel geexperimenteerd met het uitschakelen van andere services, niets werkt, powerquest antwoordt niet op mijn mails !!!! de bijgevoegde cd kan alleen restoren, ik gebruik dus maar weer drive image 2002, eigenlijk vreemd voor een programma met zo'n reputatie en dat zo duur is, heeft iemand al iets gevonden, alle suggesties welkom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2003 [quote:854bbbc02f]powerquest antwoordt niet op mijn mails !!!![/quote:854bbbc02f] Ik heb gisteren ook verstuurd. wordt dus ook niks da;s dus jammer. :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2003 ik zag er is een patch beschikbaar: 7.01 die heb ik na veel sjacherijn gedownload, wordt het ook niet beter van, ik hoorde een gerucht dat di is overgenomen door symantec (van concurrent ghost), daarom heeft powerquest misschien geen interesse meer in goede klantrelaties, de "cannot lock volume" problematiek is een heel lastige, ka echt alles zijn, ik schrijf di7 voorlopig af en werk met di6=di2002 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2003 ik heb hetzelfde probleem met PARTITION MAGIC 7.0 van Powerquest en heb toen naar 8.0 gezocht en die werkte dus misschien moet je maar gewoon alle programma's van powerquest met versie 7 vermijden :D sja heb geen id hoe ut komt eigenlijk, maar gebeurt blijbaar vaak met powerquest Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 ehh ik heb nu een backup gemaakt mbv drive image 2003 (7.0 versie dus) en heb het beveiligd mbv een wachtwoord. maar nu ik de image terug wil zetten geeft ie steeds de error dat het wachtwoord niet klopt. heb wel meerdere backups hier liggen, maar de 1e backup (waarop een kaal/werkend systeem zat) krijg ik niet geopend, terwijl ik voor iedere backup het zelfde wachtwoord heb gebruikt. weet iemand een id of suggestie om het wachtwoord te achterhalen? heb al verschillende wachtwoordne geprobeerd maar kom er maar niet achter. en de pc weer op nieuw te voorzien van software kostme ook weer een hele dag, dus daar heb ik ook weinig zin meer in. wie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 Misschien toch een ander paswoord gebruikt/ingegeven? Probeer eens iets wat er op lijkt. (CAPSLOCK??) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2003 ik hebdat allemaal geprobeerd, maar zonder resultaat. denk dat er niks anders erop zit dan de gehele pc te formateren en dan alles er weer opnieuw erop te zetten. en dan maak ik wel gebruik van driveimage 2002. want die lijkt me stukken beter dan de 2003 versie. want daarmee kan je wel backups maken oinder windows maar terug zetten heb je weer de cd voor nodig. en das bagger man. bij 2002 had je die niet nodig, dus ik maak de stap wel weer terug nu. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 DriveImage 7.0 werkt op zich naar behoren op mijn computer. Maar wat is in 's hemelsnaam het nut van het nieuwe systeem waarbij je met cd moet opstarten? Dat vorige systeem (virtual floppy geloof ik) werkte perfect! Heel vreemd. P.S. Wel erg cool dat je gewoon een image van C kunt maken zonder Windows te verlaten :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 [quote:a219ea24cd="Count Uilesnor"]Maar wat is in 's hemelsnaam het nut van het nieuwe systeem waarbij je met cd moet opstarten? Dat vorige systeem (virtual floppy geloof ik) werkte perfect! Heel vreemd.[/quote:a219ea24cd] Tegenwoordig vind je meer en meer pc's zonder floppy-drive. Misschien is dit de reden... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 Ik heb al eens een keer eerder mijn [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98516&highlight=driveimage]bedenkingen geuit[/url] tegen die nieuwe versie. :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 [quote:a2c0cf41ec="Ben Jonson"]Ik heb al eens een keer eerder mijn [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98516&highlight=driveimage]bedenkingen geuit[/url] tegen die nieuwe versie. :-?[/quote:a2c0cf41ec] Weet ik Ben, maar ik moet zeggen dat ie bij mij ook zonder problemen werkt. Een zalig programma. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 oktober 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2003 [quote:df133515ff="M@rc"][quote:df133515ff="Ben Jonson"]Ik heb al eens een keer eerder mijn [url=http://forum2.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98516&highlight=driveimage]bedenkingen geuit[/url] tegen die nieuwe versie. :-?[/quote:df133515ff] Weet ik Ben, maar ik moet zeggen dat ie bij mij ook zonder problemen werkt. Een zalig programma.[/quote:df133515ff] Ja, weet ik wel, je mag natuurlijk niet generaliseren. Maar als ik het zo aanhoor... :roll: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Mijn ervaringen met PQ DI 5 en 7 (7.01) zijn prima. Misschien overbodige opmerking maar heb je het instructie-file al gelezen? PQ waarschuwde mij ervoor dat wanneer je je Windows password veranderd je dit ook voor de V2i protector moet doen anders kan je geen back-ups maken. Zie "trouble shooting" hoofdstuk. Succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 Hmm, billen bloot :oops: Ik moet eerlijk bekennen, mag eerlijk bekennen, dat ik niet vaak als ik wel eens een zelfgeschreven recensie teruglees denk "dat is fout" of "dat had anders gemoeten". Maar bij de recensie van de laatste DriveImage heb ik dat toch wel. Heb me een beetje teveel door de techniek laten afleiden van de usability, om het kort samen te vatten. Tijdens de test kwam ik geen problemen tegen, ook vind ik het hot-imagen echt 'cool' en heel handig. En de XP-client is handig vanwege de geavanceerde functies zoals de netwerkmogelijkheden enzo. MAAR, waar ik echt niet goed van wordt ondertussen is het trage opstarten zowel bij het maken van een image als het terugzetten ervan en het feit dat je altijd de bootcd nodig hebt om een image terug te zetten. Die moet dus gewoon mee in de koffer als je ergens voor je werk naartoe moet. En zo zijn er nog wel een paar irritaties, en de problemen die hier genoemd worden. De problemen zoals ik ze hier lees heb ik niet, noch met lokale images noch met images op het netwerk. Zal eens kijken of ik iets kan vinden. Inderdaad is PQ overgenomen door Symantec. Hopelijk lukt het hun van het achterlopende Ghost en het voorlopende maar niet perfecte DriveImage een goede gezamenlijke volgende versie te maken. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2003 [quote:64bbab1787="M@rc"][quote:64bbab1787="Count Uilesnor"]Maar wat is in 's hemelsnaam het nut van het nieuwe systeem waarbij je met cd moet opstarten? Dat vorige systeem (virtual floppy geloof ik) werkte perfect! Heel vreemd.[/quote:64bbab1787] Tegenwoordig vind je meer en meer pc's zonder floppy-drive. Misschien is dit de reden...[/quote:64bbab1787] Het aardige was juist dat het hier om een virtuele floppy ging. Er werd dus iets veranderd in de bootrecord ofzo, zodat de computer na opnieuw opstarten DI in de DOS-versie laadde. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen