Ga naar inhoud

NEC1100A en audio extractie

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met 1 optische drive, een NEC1100A DVD+RW. Als ik een audiocd rip naar mp3 of WAV dan zijn er op onregelmatige punten een soort scratches te horen, de audio extractie van de NEC is dus blijkbaar niet optimaal. Ik heb al gestoeid met Exact Audio Copy, welke claimt dit te voorkomen, echter zonder resultaat. Ik twijfel nog aan een firmware upgrade van de NEC aangezien ik wat probleempjes hiermee ben tegenkomen op internet. Wie weet een een programma die eventueel wel een goed audio extractie kan verzorgen, of is het misschien verstandig om hiervoor een cdrom aan te schaffen, en is dit sowieso niet verstandig om de draaiuren van de DVD te beperken??
Link naar reactie
Exact Audio Copy is kwalitatief het beste DAE-programma, dus als het daar al fout mee gaat denk ik niet dat andere rippers een beter resultaat geven. Zie je ook foutmeldingen in de logfile van EAC na het rippen? Moet de foutcorrectie van EAC ingrijpen tijdens het rippen? Ik neem aan dat je EAC wel in secure mode gebruikt en niet in burst mode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...