anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Delen Geplaatst: 20 september 2003 Ik heb het anti-virus programma NOD32 geïnstalleerd. Als e-mailprogramma gebruik ik Pocomail. Inkomende mails worden gecontroleerd op virussen. Hoe zit met de uitgaande mails? Ik heb de indruk dat deze niet gecontroleerd worden. Of is er ergens een instelling die ik over het hoofd zie. Ik geraak er niet uit. Iemand die me kan helpen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Nod32 doet dat volgens mij ook niet. Maar waarom zou het? Als je een scan laat draaien en hij vind niets en als ie je inkomende mail scand, dan kan in je uitgaande mail dus ook geen virus zitten. Nod32 scant wel je e-mail map. Kijk eens op onderstaande link: http://www.nod32.com/products/nt.htm Verder als je nod32 opstart dan kun je bij het tabje setup alles instellen. Dus het komt er opneer: heb jezelf geen virus dan kun je ook niet via je mail een virus verzenden, wat er niet is, is er ook niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Tja, NOD32 vreet erg weinig resources, dat is waar. Maar die voor die prestaties lever je ook het een en ander aan bescherming in (wat de reden is dat ik de scanner niet gebruik). Ik baseer mij op de virusscanner tests uit de c't (maart 2003 en juli/augustus 2003). NOD32: - scant inderdaad uitgaande mail niet (tenzij je eudora 5.2 gebruikt), - scant inkomende mail wel, maar ingepakte archieven die daarbij verzonden worden niet (ook iets om rekening mee te houden :roll: :o ), - herkent geen virussen in archieven (zip, rar, enz.) bij de (on-access) scan. En zo zijn er nog wat dingen. Dus dan weet je waarom de scanner zo snel is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 [quote:23a87a42d2="Count Uilesnor"] - scant inkomende mail wel, maar ingepakte archieven die daarbij verzonden worden niet (ook iets om rekening mee te houden :roll: :o ), - herkent geen virussen in archieven (zip, rar, enz.) bij de (on-access) scan.[/quote:23a87a42d2] Dit moet ik toch tegenspreken. Gisteren herkende hij wel degelijk een virus in een ingepakt bestandje (Zip). Misschien is deze optie pas toegevoegd? BTW: een virus in een zip-bestandje dat NAV 2003 gewoon laat passeren.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Iemand opgevallen dat versie 2 uit is???? En nogmaals bekijk eens deze link: http://www.nod32.com/products/nt.htm En deze link is ook wel leuk: http://www.nod32.com.au/nod32/awards/awards.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 De c't test betreft inderdaad de vorige versie van Nod32. Uitgaande mail scannen is niet direct nodig; da's meer voor Norton c.s. die er niet in slagen een virus de kop in te drukken en drie manieren van bescherming nodig hebben :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 [quote:7fd2858592="BrigitteW"]De c't test betreft inderdaad de vorige versie van Nod32. Uitgaande mail scannen is niet direct nodig; da's meer voor Norton c.s. die er niet in slagen een virus de kop in te drukken en drie manieren van bescherming nodig hebben :lol:[/quote:7fd2858592] Kijk duidelijker kan niet! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Blijf ik nog met 1 vraag zitten: Waarom scant NOD32 maar amper 1/3 van de files die NAV 2003 scant? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 [quote:8aea3850f0="BrigitteW"]De c't test betreft inderdaad de vorige versie van Nod32. Uitgaande mail scannen is niet direct nodig; da's meer voor Norton c.s. die er niet in slagen een virus de kop in te drukken en drie manieren van bescherming nodig hebben :lol:[/quote:8aea3850f0] Laat jij ooit een gelegenheid voorbijgaan om je mening over Norton te spuien? :wink: :lol: Maar ik wist idd. niet dat er een nieuwe versie uit was. Tussen twee haakjes, drie manieren van bescherming is misschien wat overdone, maar het niet scannen van inkomende archieven wat NOD32 in de vorige versie deed, was wel degelijk wat 'underdone'. Maar als ze dit soort dingen gefikst hebben, ben ik wel benieuwd NOD32. Hopen dat de c't binnenkort in een nieuwe test NAV2004 en de nieuwe NOD met elkaar vergelijkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Kwestie van instellen. Nod kun je zo configureren dat ie alle bestanden scant. En dat zijn er net zoveel als Norton zal aantreffen. Ik heb inderdaad iets tegen Norton. Stel je voor, ik als redelijke nijn op computergebied draaide Norton. Op een gegeven moment had ik mijn eerste partitie toegevoegd. Ik trots natuurlijk, herstart de PC en krijg een vraag van Norton voor m'n kiezen: de MBR is gewijzigd, wilt u dit herstellen. Wist ik veel, werd ook niet uitgelegd verder. Goh, leuk, doe maar. Gevolg was een totaal gecrashte installatie met heel veel dataverlies :evil: Paar jaar later toch nog een herkansing gegeven, en dat leidde tot installatieproblemen, een hangende PC, niet werkende liveupdate, kortom, Norton vind ik een bagger-produkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 [quote:be7f0112ba="BrigitteW"]Kwestie van instellen. Nod kun je zo configureren dat ie alle bestanden scant. En dat zijn er net zoveel als Norton zal aantreffen.[/quote:be7f0112ba] Ik had ondertussen de optie gevonden. toch bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 whehehe en je bent niet de enige brigitte .. Maar gelukkig behoor ik weer eens tot de gelukkigen ( of juist niet ) die nog nooit ook maar meer dan een erg klein beetje last met norton hebben gehad .. Nod32 vind ik ook best aardig, maar norton vind ik toch fijner werken ... Zal wel de gewenning zijn ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2003 Problemen heb ik zelf nooit gehad met Norton Anti-virus. Maar als je merkt dat hij bepaalde virussen niet herkent en anderen (NOD32 en [url=http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp] deze onlinescanner[/url]) wel, dan begin ik me toch vragen te stellen. Vandaar dat ik voor een tijdje NOD32 ga proberen. We zien wel wat het wordt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen