anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Delen Geplaatst: 16 september 2003 ....werkt de bijbehorende serial niet ofzo. Ik heb een paar maandjes geleden bij mij Lite-On brander de legale versie van Nero gekregen. Alle updates werken er goed op totdat die nieuwe versie 6.xx kwam. Ik kan die updates installeren, vooraf geeft hij dan de waarschuwing dat eerst de oude Nero verwijdert moet worden en in datzelfde schermpje staan mij serial (die je bij die OEM versies overgins alleen in het register kan terugvinden) en hij geeft aan dat ik die goed moet bewaren want die heb ik nodig om van 6.xx geen demo versie te maken. Alles goed en wel gedeinstalleerd en 6.xx geinstalleerd en vervolgens geeft hij doodleuk bij de start van Nero een mooi schermpje waar ik mijn naam+serial in moet voeren. Doe ik dat dan blijft het knoppie om door te gaan echter grijs dus moet ik het doen met de demo versie. Wat doe ik fout? Als ik iets origineels heb wil ik het ook graag ten volle benutten. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 Ik vrees dat je nog versie 5.5 van Nero hebt en die kan je volgens mij alleen updaten met de 5.5.X-updates. (tot 5.5.10.42) Versie 6 is een totaal nieuwe versie en die zul je weer moeten kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 16 september 2003 'k dacht ook dat bij-brander-geleverde-nero's alleen maar werkten bij dat type brander en dat je ze niet kon updaten naar een hogere versie. Dan maar terug de oude installen? (je verliest er naar mijn gevoel niet veel bij) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 http://www.ahead.de/en/631925694661882.html Oftewel, zoals ik het lees, aangeschaft na 1 mei 2003 geeft de mogelijkheid tot upgrade naar Nero 6.0. En anders is het een trial. Ik heb moeten constateren, dat veel mensen een versie van na 1 mei 2003 hebben gekocht, getuige het grote aantal Nero 6.0 gebruikers :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Volgens mij geldt dit laatste niet voor OEM (lees met CD-branders meegeleverd) versies van Nero. Kortom, dat de 5.x serial niet werkt voor 6.x is logisch, want dat is geen gratis upgrade. Logisch ook. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Nouja, het zal wel dan, je koopt een product en dan stellen ze updates beschikbaar en omdat er dan een anders getalletje vooraan staat moet je gaan betalen. Bedankt voor de reacties! :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 [quote:a6479aa848="Boerke87"]Nouja, het zal wel dan, je koopt een product en dan stellen ze updates beschikbaar en omdat er dan een anders getalletje vooraan staat moet je gaan betalen. Bedankt voor de reacties! :wink:[/quote:a6479aa848] dan heb je company vakje nog open staan daar moet je ff wat onzin inzetten en dan zeurt nero niet meer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 das best mogelijk ... Maar ik heb tot nu toe nog geen enkele key van 5 gezien, die het deed op 6 .. dus ik zou gewoon fijn de service desk gaan bellen of mailen ... OF ergens een serial vandaan halen ... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Indien je NERO 5.5 vers genoeg is, lees van na 1 mei 2003, dan kun je gebruik maken van een gratis werkende upgrade naar NERO 6.0. Bij branders geleverde OEM versies zijn denk ik van oudere datum, van voor 1 mei 2003. Ik heb zelf een LITE-ON aangeschaft 3 weken geleden, maar de NERO 5.5 nogwat is niet te upgraden naar NERO 6.0. :( Dat je bij installatie/upgrade naar 6.0 je serienummer van je oude NERO 5.5 krijgt te zien, is om het mogelijk te maken om deze oude versie toch weer opnieuw te kunnen installeren. Want bij een upgrade naar 6.0 wordt de oude versie in zijn geheel verwijderd. En mogelijk schat men bij NERO in, dat niet iedereen zijn of haar serienummer van de 5.5 versie nog paraat heeft. Stukje service van NERO/Ahead software. Men maakt trouwens bij NERO wel onderscheid tussen update en upgrade. Update is gratis, upgrade moet betaald worden, m.u.v. de 5.5 versie van na 1 mei 2003. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Nouja ik heb inmiddels al ergens een key vandaan getoverd. :wink: @Jank: Zou beetje dom zijn om je serial te verliezen, en als je OEM hebt hoef je em niet eens in te voeren. Maar inderdaad niet elke firma laat dat in zijn software terugkomen. :D Ik snap het verschil tussen upgrade en update maar wat is er nou echt ingrijpend verandert in 6.xx, toch niet genoeg om mensen ineens een nieuwe versie te laten kopen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 [quote:36f54b9cff="Boerke87"]Ik snap het verschil tussen upgrade en update maar wat is er nou echt ingrijpend verandert in 6.xx, toch niet genoeg om mensen ineens een nieuwe versie te laten kopen.[/quote:36f54b9cff] Misschien is er niet zoveel veranderd, maar dit is business. Het moet geld opbrengen. Daar draait het om. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Ja en dat moet dan ten koste gaan van de consument, ik was in ieder geval nooit van plan geweest een nieuwe Nero aan te schaffen, dus of het nu zo'n verstandige zet is......zal ongetwijfeld maar ik zie er de logica niet van in. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 [quote:e7bcf57e4f="Boerke87"]Nouja ik heb inmiddels al ergens een key vandaan getoverd. :wink: @Jank: Zou beetje dom zijn om je serial te verliezen, en als je OEM hebt hoef je em niet eens in te voeren. Maar inderdaad niet elke firma laat dat in zijn software terugkomen. :D Ik snap het verschil tussen upgrade en update maar wat is er nou echt ingrijpend verandert in 6.xx, toch niet genoeg om mensen ineens een nieuwe versie te laten kopen.[/quote:e7bcf57e4f] Op de site van Ahead staan de verschillen vermeld. Wat ik persoonlijk als prettig ervaar in de 6.0 is de snellere manier om te schakelen tussen mijn Lite On en imagerecorder. Ik hoop wel, dat je key de periode overleeft, die staat voor de demoversie. Met key kreeg ik wel de demo aan de praat, maar bij herinstallatie later werd gemeld, dat de tijd verstreken was. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Er word wel erg kruideniersachtig gezeurd over de koop/verkoop van S/W maar iedereen moet eten, iedere dag en niet alleen de dag dat je het programa bijna cado kreeg bij je goedkope brandertje en zo gaat het met alles, je moet wel een beetje rieel blijven. Ik heb Nero 5.5 punt nog wat, ergens in Julie gekocht (en geregistreerd!!) gewoon bij Ahead via het web en ik kreeg automatisch van die Ahead lieden in Augustus een nieuw nummer om in de nieuw te dowloaden versie te gebruiken. Je moet alleen wel even je legale versie registreren want zelfs bij Ahead kunnen ze niet ruiken wie en waneer je een legale versie na 1 Mei hebt gekocht. Zo simpel zit dat. Grtz, Jos. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 [quote:3894909057="Boerke87"]Nouja ik heb inmiddels al ergens een key vandaan getoverd. [/quote:3894909057] [quote:3894909057="Boerke87"]Ik snap het verschil tussen upgrade en update maar wat is er nou echt ingrijpend verandert in 6.xx, toch niet genoeg om mensen ineens een nieuwe versie te laten kopen.[/quote:3894909057] Persoonlijk word ik hier erg treurig van. Allemaal prietpraat dat de nieuwe versie niets te bieden heeft, en wel genoeg reden vinden om er een illegale versie voor te gaan draaien. Je zou eens een kwartiertje voor een spiegel moeten gaan zitten naar mijn idee. groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Van mensen die niet goed teksten lezen word ik ook een beetje treurig. Ik zeg ook niet dat de nieuwe versie niets extras te bieden heeft, maar ik zeg dat je er niet bepaald genoeg voor krijgt om er weer een hoop geld voor te moeten neertellen, terwijl je dat al een keer gedaan hebt. En waar je laatste opmerking op slaat snap ik ook niet, misschien moet je eerst eens goed nadenken voordat je zoiets typt want het komt niet bepaald 'volwassen' over vind ik zo. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 17 september 2003 Ik heb echt wel gelezen hoor, allemaal. Met die opmerking over die spiegel wilde ik alleen benadrukken hoe inconsequent je redenaties zijn en dat je er geen handelen aan verbindt. Als die nieuwe versie zo weinig nieuws biedt, waarom dan toch wil je die perse hebben. Je hebt toch betaalt voor 5.5 nou dan gebruik je die toch. Doet vermoedelijk alles wat jouw brander kan. Verder voel ik me altijd nog volwassener dan iemand die denkt dat als ie ooit voor windows 95 heeft betaald, hij daarna alle nieuwe versies gratis krijgt al dan niet onder het motto dat hij vindt dat er weinig vernieuwing in zit. Neem aan dat je dus ook altijd (gratis) de nieuwste traktor rijdt :-? groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2003 [quote:f1b5a7ff4c="Edmond Varwijk"]Als die nieuwe versie zo weinig nieuws biedt, waarom dan toch wil je die perse hebben. Je hebt toch betaalt voor 5.5 nou dan gebruik je die toch.[/quote:f1b5a7ff4c]Mee eens. Nero 6 is een volledig nieuwe versie met een bult extra's en geen update zoals 5.5 dat destijds was. Als je dat wil hebben, dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je daar voor moet betalen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen