Ga naar inhoud

Help! Schijf niet toegankelijk na halve format!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb hier even dringend hulp nodig. De PC van mijn ouders had waarschijnlijk last van een virus (welk weet ik niet virusscanners vonden niks), dus vond ik het tijd om te formatteren. Aangezien er nogal een grote hoeveelheid bestanden waren die opgeslagen moesten worden besloot ik een partitie op de huidige schijf aan te maken, die te formatteren en als backup partitie te gebruiken. Ik starte Partition Magic 8.0 en maakte een Back-Up partitie op dezelfde schijf, vervolgens moest hij rebooten om alles te wijzigen, dat gebeurde maar na ongeveer 30% ofzo kwam er een error (ben vergeten welke :oops: ) en moest ik rebooten. Gedaan en vervolgens wilde Windows laten en kreeg ik een 'Blue screen of death', tenminste dat duurde nog minder dan een seconden en toen rebootte de PC automatisch dus ik heb geen kans om het te lezen. De schijf uit de PC gehaald en in mijn PC gehangen, hij vind em maar daarmee houd het dan ook op. Als ik op de schijf wil krijg ik: [code:1:7849a009cc]--------------------------- Deze computer --------------------------- D:\ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar. --------------------------- OK ---------------------------[/code:1:7849a009cc] Ik open hier ook Partition Magic 8.0, hij ziet de schijf die normaal gewoon C: was is het nu D:\ ?Ó? (D: omdat ik hier al een C: heb maar die vreemde tekens erachter?? :-? ). De grootte wordt correct aangegeven maar hij geeft aan dat de schijf helemaal vol zit terwijl dat nog lang niet het geval was. De backup partitie is overgins weg. Nu kan ik deze wel formatteren enzo maar dat was ik niet van plan, ik wil namelijk op de schijf kunnen en de belangrijke bestanden ergens veilig apart zetten. Hoe kan ik dit nog oplossen? Alvast bedankt!! Michel.
Link naar reactie
pm8 geeft aan dat een partitie/schijf vol zit als die partitie/schijf corrupt is. Dat is dus waarschijnlijk in jou geval, aangezien het backuppen/partitie maken maar voor een derde is gelukt. Je kan proberen van die schijfrescue tools voor gebruiken, maar daarvoor moet je niet bij mij zijn (geen ervaring mee). Als dat niet werkt, is een format opnieuw waarschijnlijk nodig... :(. Jochem
Link naar reactie
Heb je misschien een goeie tool ervoor? Waarvan ik zeker wat dat ik m'n files niet kwijtraak want als dat gebeurt heb ik denk ik ruzie met m'n ouders. :( Dus formatteren was ik nu nog niet van plan totdat ik alles heb geprobeerd. Kleine aanvulling: De errorcheck van PM vind een 'Critical Seek Error (nummer 46)' alvorens hij ermee stopt omdat ik dan een 'Error #7 Operation canceled by user' krijg. De CheckDisk van Windows geeft dit als 'resultaat': [url]http://members.brabant.chello.nl/~m.boerenkamp/chkdsk_error.txt[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties, echter ik ben er zelf achter gekomen en het probleem is opgelost. Nadat Drive Rescue niets met de schijf kon aanvangen ben ik wat gaan rondzoeken op internet naar de error die ik kreeg: #46 Seek Error. Uiteindelijk was [url=http://www.powerquest.com/support/primus/id2078.cfm]dit de oplossing[/url]. De schijf heb ik nu weer netjes kunnen formatteren en hij loopt weer als een zonnetje. 8)
Link naar reactie
[quote:3fc4e01219="Boerke87"]Waarvan ik zeker wat dat ik m'n files niet kwijtraak want als dat gebeurt heb ik denk ik ruzie met m'n ouders. :( [/quote:3fc4e01219] Dit risico blijft altijd aanwezig. Een harde schijf kan zomaar crashen omdat die kapot aan het gaan is. Tja, en als jij dan net toevallig de laatste bent geweest die wat gedaan heeft met die computer ... tja ... Feitelijk moet je gewoon zorgen voor een goede backup en dan ook controleren dat die backup goed is en blijft! Tot nog toe zijn mijn harde schijven stap voor stap overleden. Ik had dus tijd om nog wat te backuppen. Mijn broer heeft tot nog toe harde schijven gehad die van de 1 op de andere dag het opgaven. Tja, dan raak je veel sneller iets kwijt. In zijn geval was dat data waarvan de backup 3 maanden oud was. Van de overige (kritische) data was wel een recente backup.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...