anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Delen Geplaatst: 8 september 2003 Door omstandigheden is er bepaalde data van mijn hdd verdwenen en deze wilde ik graag terug halen. Hiervoor heb ik de beschikking tot het programma EasyRecovery Professional 6.03.09 van Ontrack. Ik wilde de bestanden terug halen via de RAW Recovery optie. De bestanden waar het om gaat zijn de aangiften bestanden van de belastingdienst *.*ibd, maar om deze te kunnen recoveren moet ik dit bestandtype eerst toevoegen. En daar gaat het dus fout, want ik heb geen idee wat ik in moet vullen en hoe ik aan deze informatie kom. Er staat dat ik een signature in moet vullen waar aan het bestand te herkennen is. Dit moet in hexidecimale tekens en mag niet meer dan 8 bit groot zijn. Hoe kom ik aan deze gegevens? Ook moet ik een Offset in vullen, wat betekend dit en ook hoe kom ik hier aan? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Kan je het niet op een andere manier via dat programma terug halen? Die methode die jij nu wilt gebruiken haalt blokken data terug en dan moet je idd weten waar het staat. Kan je niet gewoon laten zoeken naar verwijderde bestanden. Leuke avatar trouwens :lol: Ben jij dat zelf? Ik woon in Ridderkerk :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 [quote:326eed2745="spiderned"]Kan je het niet op een andere manier via dat programma terug halen? Die methode die jij nu wilt gebruiken haalt blokken data terug en dan moet je idd weten waar het staat. Kan je niet gewoon laten zoeken naar verwijderde bestanden. Leuke avatar trouwens :lol: Ben jij dat zelf? Ik woon in Ridderkerk :lol:[/quote:326eed2745] Dan zie ik de bestanden ook niet en als ik deze manier vergelijk met die andere manieren van het programma geeft deze gewoon het beste resultaat (bij onderandere word documenten enzo). Dus ik moet gewoon weten hoe ik aan dat hexidecimale 8-bits regeltje kom waaraan blijkbaar ieder bestand te herkennen is. Ook die Word documenten die ik al gerecoverd heb zijn gerecoverd doordat hexidecimale gedoe, maar die stonden er al standaard in en die zijn niet te editten zodat ik kan kijken wat daar staat. :( Dat over die avatar hebben al meer mensen gezegd ja, vind haar zelf ook wel mooi. 8) Ben ik trouwens niet zelf, ben namelijk van het andere geslacht. :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 Dat hexadecimale regeltje is waarschijnlijk het startadres waar het bestand zich bevind. Zo ook de bestanden die je al terug heb kunnen halen, waarbij het vanzelf ingevuld werd. Waarom je bij de andere gevonden files het zelf in moet vullen, komt waarschijnlijk doordat de file niet helemaal bij elkaar gezocht kan worden en zeker het begin ervan niet. Daarom vraagt het programma om het start adres. Nou, daar kom je natuurlijk niet zomaar achter. Vandaar dat de andere opties geen of minder resultaat geven. Oorzaak daarvan? Of het bestand kan niet meer teruggehaald worden omdat het al op de plaats(en) waar het stond op de schijf overschreven is of je schijf is heel erg gefragmenteerd. Ik geef je weinig hoop, of er moet ergens nog een duister proggie in omloop zijn..........ergens.............. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2003 Is er echt niemand die dit weet, want het is echt heel erg belangrijk voor mij! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen