anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Delen Geplaatst: 7 september 2003 hallo kan iemand me een site geven om men bios te updaten om mijn nieuwe harde schijf(60GB) te instaleren ander gaat die niet bij mijn bios staat ROM PCI/ISA BIOS (2A69KA1E) CMOS SETUP UTILITY AWARD SOFTWARE INC de snelheid van men pc is 450MHZ pentium 3 chipset 440BX. ja ik hb een abit moederbord AB-BH6 en ik heb een update van mijn bios gedownload speciaal voor de harde schijf maar ik open de EXE file in dos en hijn begon gewoon te schrijven op de diskette zelf ma niet in de bios dus nu is er nog niks veranderd dus iemand mij kunnen zeggen waar en hoe ik mijn bios moeten updaten want ik weet het niet meer ps: ik heb dit n,og nooit gedaan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Toch handig als je de naam van de fabrikant op geeft. Verder denk ik dat als je bij de fabrikant kijk, je hier ook de bios-updates zal vinden. Ook kan het zijn dat jouw bios geen mogelijkheid heeft om UDMA130 (oid) aan te kunnen, dus zal je er een extra kaart bij moeten plaatsen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Fabrikant is Award software, inc. zo te zien... hoe snel is je pc? Ik ken award alleen uit de 80386-tijd :-) [quote:4d586496d6]Ook kan het zijn dat jouw bios geen mogelijkheid heeft om UDMA130 (oid) aan te kunnen, dus zal je er een extra kaart bij moeten plaatsen[/quote:4d586496d6] Afgezien van het feit dat nieuwe harde schijven backwards compatible zijn met bv ATA-33, heb je gelijk :-) kijk bijvoorbeeld eens bij [url=http://www.google.com/search?q=award+BIOS+update&sourceid=opera&num=0&ie=utf-8&oe=utf-8]Google[/url], waar je bijvoorbeeld bij http://www.badflash.com/ uitkomt. Ik ben verder niet zo voor het flashen van je BIOS, een simpelere oplossing is linux te nemen ;-) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2003 Maak de kast open en kijk wat voor merk-type mobo het is. Of installeer Sisoft Sandra, die geeft je hopleijk ook die info. Daarna download je bij de maker van je mobo het flash programma en de juiste bios. Save wel eerst je huidige BIOS. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2003 Je moet de bioscode even achterhalen, dat is volgens mij die "2A69KA1E". Zo weet je wie de fabrikant is en welke chipsets zijn gebruikt etc. Echter let op ! Weet niet zeker maar 2A69 is volgens mij Gygabyte...daar hebben wij slecht ervaringen mee qua flashen ! Is het btw een aldi pc ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 september 2003 [quote:56e311f702="yohanman"]Weet niet zeker maar 2A69 is volgens mij Gygabyte[/quote:56e311f702] Fout dus. De eerste 5 tekens van de bios string geeft de chipset aan; hier dus een 440BX. Het 6e en 7e karakter geeft de fabrikant aan; hier dus een Abit board. Enne; als je de goede bios update heb gedownload en op een MS-DOS opstartflop heb gezet, kan er eigenlijk niks mis gaan. Ja, als de stroom uitvalt. :lol: :lol: :lol: :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen