Ga naar inhoud

MP3's in de juiste volgorde op cd ZONDER converteren

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een zooi mp3's op cd zetten. Op zich is dit geen probleem, maar als ik mp3'tjes in Nero brand, worden ze automatisch in alfabetische volgorde afgespeeld. Ik wil echter de mogelijkheid hebben een volgorde aan te brengen. Nu ben ik net bezig geweest met een brandprogramma van Acoustica, dat de mogelijkheid heeft om playlists te gebruiken, maar dat programma wil een gewone audio-cd maken (en de mp3's dus converteren - wat nou precies niet de bedoeling is, want dan kan ik niet zoveel muziek op één cd krijgen). Bestaat er een programma dat automatisch een volgorde in de te branden bestanden kan aanbrengen? P.S. Ik was zelf ook al op het idee gekomen de bestandsnamen nummers mee te geven, maar dat is nogal een werk en ik zou het dus graag met een prog doen.
Link naar reactie
je hebt toch van die progjes die bijvoorbeeld jpeg bestanden allemaal tegelijk kunnen renamen ... voor bijvoorbeeld digitale foto's e.d. zou dat dan niet werken met mp3 bestanden ?? Hmmm opeens gaat ook het lichtje aan ... je wil natuurlijk niet dat al je nummers madonna 1 2 en 4 gaan heten ... Laat maar .. ik laat het weer eens gewoon staan .. zodat iedereen kan mee genieten cq ergeren ... :wink:
Link naar reactie
Ik weet niet of je de MP3's zelf maakt, maar ter vergelijking: Ik geruik zelf Exact Audio Copy om CD's te rippen en LAME om MP3's te maken. Vervolgens kun je in EAC de ID3 tags aanpassen (ik heb geen ADSL dus ook geen koppeling naar FreeDB) Als je in de ID3 tags de tracks een nummer geeft, kun je in EAC de bestandsnamen converteren vanuit de ID3 tags naar willekeurig welke filenaam indeling. Voorbeeld: als er in de ID3 tag Artiestnaam, Album, Tracktitel en tracknummer staan, kun je ze als volgt renamen: Tracknr. - Artiestnaaam - Track naam - Album.MP3 maar ook: Artiestsnaam - Tracknaam.MP3 Door in de preferences van het programma de volgorde van fde variabelen in te vullen, rangschikt WinVerkenner of je brandprogramma ze bijv. aan de hand van de tracknr.'s. Voor de volledigheid: EAC is gratis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...