anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Ik wil graag een zooi mp3's op cd zetten. Op zich is dit geen probleem, maar als ik mp3'tjes in Nero brand, worden ze automatisch in alfabetische volgorde afgespeeld. Ik wil echter de mogelijkheid hebben een volgorde aan te brengen. Nu ben ik net bezig geweest met een brandprogramma van Acoustica, dat de mogelijkheid heeft om playlists te gebruiken, maar dat programma wil een gewone audio-cd maken (en de mp3's dus converteren - wat nou precies niet de bedoeling is, want dan kan ik niet zoveel muziek op één cd krijgen). Bestaat er een programma dat automatisch een volgorde in de te branden bestanden kan aanbrengen? P.S. Ik was zelf ook al op het idee gekomen de bestandsnamen nummers mee te geven, maar dat is nogal een werk en ik zou het dus graag met een prog doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Met een programma als [url=http://www.rlvision.com/]Flash Renamer[/url] kun je de bestanden automatisch laten nummeren. Je zult nog svoordat je gaat nummeren de bestanden in de juiste volgorde in de lijst moeten zetten, maar dat gaat volgens mij redelijk snel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 je hebt toch van die progjes die bijvoorbeeld jpeg bestanden allemaal tegelijk kunnen renamen ... voor bijvoorbeeld digitale foto's e.d. zou dat dan niet werken met mp3 bestanden ?? Hmmm opeens gaat ook het lichtje aan ... je wil natuurlijk niet dat al je nummers madonna 1 2 en 4 gaan heten ... Laat maar .. ik laat het weer eens gewoon staan .. zodat iedereen kan mee genieten cq ergeren ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus 2003 Dit heb ik ook al een keer gevraagd, en de conclusie was toen: - muziek cd's kun je gewoon in elke volgorde zetten, - maar mp3 of wma alleen in alfabetische volgorde, - maar met nummers ervoor kun je het toch in de "goede" volgorde zetten. erg raar inderdaad, maar het is onmogelijk om het zonder nummers te doen, helaas. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus 2003 Ik heb het opgelost door de verschillende mappen (een aparte map voor ieder album) van tevoren te nummeren en er m.b.v. een rename-programma voor te zorgen dat de de bestandsnamen begonnen met met het tracknummer. Op die manier lukt het. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 Ik weet niet of je de MP3's zelf maakt, maar ter vergelijking: Ik geruik zelf Exact Audio Copy om CD's te rippen en LAME om MP3's te maken. Vervolgens kun je in EAC de ID3 tags aanpassen (ik heb geen ADSL dus ook geen koppeling naar FreeDB) Als je in de ID3 tags de tracks een nummer geeft, kun je in EAC de bestandsnamen converteren vanuit de ID3 tags naar willekeurig welke filenaam indeling. Voorbeeld: als er in de ID3 tag Artiestnaam, Album, Tracktitel en tracknummer staan, kun je ze als volgt renamen: Tracknr. - Artiestnaaam - Track naam - Album.MP3 maar ook: Artiestsnaam - Tracknaam.MP3 Door in de preferences van het programma de volgorde van fde variabelen in te vullen, rangschikt WinVerkenner of je brandprogramma ze bijv. aan de hand van de tracknr.'s. Voor de volledigheid: EAC is gratis. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 Vraagje over het nummeren: Als je nu t/m 9 heb genummerd, krijg je het volgende lijstje 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Maar als je er nu nog een nummer bij wil hebben, hoe doe je dat? Want als je 10 doe, krijg je, volgens mij, het volgende lijstje: 1 10 2 3 4 5 6 7 8 9 Klopt niet helemaal (10 staat onder de 1). Jochem Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2003 Heel simpel: meer digits gebruiken. Je nummert dan: 01, 02, 03 etc. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen