Ga naar inhoud

Probleem met afspelen film (zal wel iets met codec zijn....)

anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn broer is bezig met videobewerking en heeft nu een film klaar en gerenderd naar mpeg (ik meen mpeg 4). Nou is het probleem dat hij de film gewoon kan afspelen en ik op een laptop ook. Maar wanneer ik hem probeer te openen op mijn eigen computer (allemaal WinXP trouwens) krijg ik de melding of ik een foutenrapport wil versturen. Op de laptop kan ik zien bij bestand, eigenschappen in windows mediaplayer dat de ligos-codec wordt gebruikt. Deze heb ik gewoon op mijn comp geinstalleerd. Iemand nog suggesties? Alvast bedankt! Oh ja, als deze toch beter in videobewerking past, moet een mod hem maar verplaatsen!
Link naar reactie
[quote:e9faa3e89b="Johnny321"]Probeer es om hem helemaal te deïnstalleren en opnieuw te installeren, misschien helpt het. (Denk het niet, maar je kunt het proberen)[/quote:e9faa3e89b] Dat vind ik nogal heel rigoreus voor een filmpje. Daar wacht ik dus nog even mee. [quote:e9faa3e89b]Zit er nog verschil in de hardware van de pc's?[/quote:e9faa3e89b] Ja. De comp waar premiere op draait (draai ik alleen op die pc) is iets nieuwer en heeft dus een iets snellere processor (het zijn wel beide pentium 4). Wel hebben ze de zelfde videokaart, beide NVDIA Geforce 4. De laptop is een stuk minder, deze heeft maar een celeronnetje en de grafische kaart weet ik zo niet 1,2,3.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...