Ga naar inhoud

Nero-probleem

anoniem

Aanbevolen berichten

Na al enkele versies van nero te hebben geprobeerd, stel ik toch maar even de vraag. Steeds bij 4% blijft de cd hangen, en zegt scsi/ide command aborted. Dit heb ik zowel bij simulatie als het branden. Vroeger kon ik zonder problemen schrijven, maar nu blijkt het niet meer te lukken. Het enige wat veranderd is, is een nieuw moederbord en nieuwe installatie. Het rare is dan wel dat ik met het xp brandprogramma wel probleemloos cd's kan schrijven. Hoe zou dit komen, en hoe is dit op te lossen? Thxxx
Link naar reactie
Ik had dit ook al eens bekeken, maar geraakte er ook niet verder mee. - het eerste is het dus niet, daar dit in beide gevallen zo is (test & burn) - Die APM weet ik niet wat daarmee bedoeld word - Norton loopt wel op de achtergrond, maar vroeger ook altijd. Maar ik zal het straks eens proberen. - De rest is van scsi-branders, deze van mij is een ide. toch bedankt.
Link naar reactie
Hoe ziet je configuratie eruit? Heb je de cd-rom/dvd en de writer op één flatcable aangesloten? Als dat zo is, dan zou ik je cd/dvd speler als slave op je hdd aansluiten en de writer als master op de secundaire ide poort. Heb je verder de dma-settings goed staan? Dit kun je zien in apparaatbeheer onder primair en secundair ide-channels. Dit moet voor de beste prestaties op 'dma if possible' staan.
Link naar reactie
misschien een oplossing: In computer totaal kwam ik nogal eens de vraag tegen over het branden van cd's met andere programma's dan die van xp. Je moet eerst de cd-recorderfuncties van de xp-brander uitschakelen; Windows verkenner, eigenschappen van de cd brander openen. In het tabblad opnemen vinkje weghalen bij de optie " op dit station mogen opnames op cd worden gemaakt". Daarna ok. Ik heb zelf dat probleem niet en weet niet of dit een oplossing is. Bij tips en u vraggt in computer totaal kwam dit onderwerp nogal eens ter sprake. Rina
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...