anoniem Geplaatst: 9 augustus 2003 Delen Geplaatst: 9 augustus 2003 hoi, Ik heb een excel vraag: Ik ben een salaris overzicht aan het maken, met per datum de gegevens, zoals het aantal gewerkte uren, en of ik die dag al uitbetaald heb gekregen. die gegevens vul ik per werkdag met de hand in. Maar dan komt het: naast die tabel met werkdagen, wil ik een soort "panel" hebben, met de gemiddeldes: gemiddeld salaris, totaal verdiend, aantal dagen gewerkt, aantal uren gewerkt, gemiddeld uren gewerkt en of ik alle dagen van die maand al uitbetaald heb gekregen. de formules voor het gemiddelde salaris, totaal verdiend, uren gewerkt en gemiddeld uren gewerkt heb ik al zelf bedacht. maar nu voor zoek ik nog de formules voor "alles uitbetaald" en "totaal dagen gewerkt". in de kolom met uitbetaald staat overal de tekst "ja" of "nee". en heel simpel, wil ik dan in een cel het volgende: als er in alle cellen H3 t/m H31 ja staat, moet er in de formulecel ook ja komen te staan, en anders nee. hoe is dit mogelijk met tekst? en de tweede formule kan ik denk ik zelf verzinnen als ik de eerste zou weten, hoop ik. Kan iemand mij hier misschien mee helpen? bedankt alvast, Jules Wijers Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2003 Is dit de formule die je zoekt? [code:1:2d92d02da4]=ALS(AANTAL.ALS(H3:H31;"ja")=29;"ja";"nee")[/code:1:2d92d02da4] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2003 ja, dat komt al heel aardig in de buurt! maar, nu zit het zo: als ik een maand minder werkdagen heb, zodat ik niet aan die 31 kom, kan alles op ja staan, maar de formulecel blijft nee aangeven, totdat de hele rij tot en met 31 vol staat met ja. dus hij werkt goed, maar het zou eigenlijk zo moeten zijn: in die formule van dymic zou eigenlijk iets moeten komen, zodat hij de lege velden standaard als ja markeerd. dus de formule geeft standaard nee aan, kijkt dan naar de gevulde velden, en als er daarvan een of meer op nee staat, blijft hij nee aangeven in de formulecel, en anders geeft hij ja. zou zoiets te realiseren zijn? bedankt alvast, Jules Wijers ps: voor de geinteresseerden: het 2e probleem heb ik zelf al opgelost, met de formule =AANTALARG(H3:H31) deze telt het aantal niet lege cellen in de rij H, waar ik het aantal gewerkte uren heb staan. zo telt hij de gewerkte dagen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2003 [code:1:417d518f8f]=ALS(AANTAL.ALS(H3:H31;"ja")+AANTAL.ALS(H3:H31;"")=29;"ja";"nee")[/code:1:417d518f8f] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2003 een woord: GEWELDIG! heel erg bedankt, nu kan ik weer een stukje van mijn administratie automatiseren :D Doei, Jules Wijers Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen