Ga naar inhoud

e mule wat info en help aub

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo ik heb sinds kort e-mule op mn pc staan omdat het zo'n goed filesharing programma moet zijn, alleen echt wijs worden met functies e.d. wil niet zo lukken daarom paar vraagjes: 1. welke servers zijn erg goed (veel files en snel dataverkeer)? 2. kun je nergens overzicht hebben van alle bestanden die er per server zijn/ op staan? 3. wat moet je doen om een redelijke downloadsnelheid te krijgen, bepaalde functies aan uit zetten ofzo? want mijn verbinding is erg traag terwijl ik een kabel+ verbinding heb.. alvast bedankt!
Link naar reactie
[quote:7786407f6b="William_17"] 1. welke servers zijn erg goed (veel files en snel dataverkeer)?[/quote:7786407f6b] [url]http://ocbmaurice.dyndns.org/[/url] Op bovenstaande link kan je de actuele serverlijsten krijgen. [quote:7786407f6b]2. kun je nergens overzicht hebben van alle bestanden die er per server zijn/ op staan?[/quote:7786407f6b] De bestanden staan niet op de servers maar net als bij bijvoorbeeld kazaa op de computers van de gebruikers. De server regelt alleen de verbinding tussen gebruikers. [quote:7786407f6b] 3. wat moet je doen om een redelijke downloadsnelheid te krijgen, bepaalde functies aan uit zetten ofzo? want mijn verbinding is erg traag terwijl ik een kabel+ verbinding heb..[/quote:7786407f6b] Stel onder voorkeuren (bij verbinding) de limieten voor upload en download in. Regel is dat je download 4x je upload-snelheid is. Waarschijnlijk staat bij jou de upload zeer laag ingesteld. Verder kan je het aantal bronnen per bestand verhogen, onder XP moet 1500 bronnen per bestand geen probleem zijn. Zet verder in het menu Bestanden de optie ICH-Actief aan, dit voorkomt dat een download beschadigd overkomt. Tenslotte nog de opmerking dat emule welliswaar een goed, maar in verhouding tot bv. Kazaa een niet al te snel filesharingsysteem is. Zeker als je net een download hebt gestart kan het ff duren voor het begint te lopen omdat je nog achterin de wachtrijen van de diverse gebruikers staat.
Link naar reactie
[quote:69158a4a5f="William_17"]ok bedankt, heb diverse dingen verandert o.a. upload tot plusminus 250 kb/s maar nog de downloads zijn langzamer (gemiddeld 17 kb/s) terwijl de uploads rond de 35/30 kb/s nog ideen hoe ik sneller kan downloaden of op welke manier dan ook patch e.d.? en weer bij voorbaat dank[/quote:69158a4a5f] Gemiddeld 17 kb/s vind ik niet slecht, zelf zit ik meestal rond de 10/12 kb/s met een incidentele uitschieter richting de 20 kb/s. Zoals gezegd is emule niet het snelste p2p-programma, want bij imesh (obv kazaa-netwerk) haal ik wel snelheden van rond de 50 kb/s.
Link naar reactie
Dat lijkt me dan ten opzichte van kazaa toch wel een gigantische aderlating zeg ... Al gebruik ik het zelden ... ( meestal na gebruik gooi k het er gelijk weer vanaf ) soms is het zo handig om freeware mee te downloaden 8) ... Maar dan zit ik toch bijna altijd wel aan de maximum downsnelheid die ik tot mijn beschikking heb qua abbo ...
Link naar reactie
[quote="PS"][quote:62b9997441="William_17"]ok bedankt, heb diverse dingen verandert o.a. upload tot plusminus 250 kb/s [/quote:62b9997441] Let op het verschil: Jij hebt waarschijnlijk 256 kb/s upload, echter in emule wordt het in kB/s weergegeven, dus moet je door 8 delen en dan max. 80% van je upload gebruiken - dus juiste upload instelling is in jouw geval 25. Max. download stel je op de zelfde manier in; bv als je 768 download heb, delen door 8 en daar weer 80% van, dus 77 download.
Link naar reactie
wat ook zo is met E-mule... je krijgt meer bandbreedte naarmate je meer shared en er van jou weer gedownload wordt.. eigenlijk werkt het proggie pas echt super (100X beter dan kazaa) als je de computer goed veel stuff laat sharen en dat dan 24/7.. in het begin is het altijd bagger, maar op het moment dat je meer shared en langer erop zit zal het echt stukken beter gaan 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...