Ga naar inhoud

Excel: een cel leegmaken als een andere cel wijzigt

anoniem

Aanbevolen berichten

Dank voor je reactie,maar dit is niet precies wat ik bedoel. De als/if-functie ken ik wel. In cel A1 kunnen allerlei teksten komen te staan, die niet in een if-functie te vangen zijn. Het gaat erom dat als er [i:c4ebf9191b]een wijziging [/i:c4ebf9191b] optreedt, cel B1 leeggemaakt wordt. Het zou niet moeten uitmaken wat er precies in A1 komt te staan. In pseudocode: als (wijziging (A1)) dan (B1="")
Link naar reactie
[quote:38ecc327c7="nelizzz"]voorkeuzelijst [/quote:38ecc327c7] [quote:38ecc327c7="FlvanSon"](maximaal 8 "voorwaarden-als-waar" met deze functie)[/quote:38ecc327c7] [quote:38ecc327c7="nelizzz"]allerlei teksten komen te staan, die niet in een if-functie te vangen zijn[/quote:38ecc327c7] Maar wel een voorkeuzelijst? Als je het omdraait, kijkt ie naar tekst: [code:1:38ecc327c7]ALS(A1="een";1;ALS(A1="twee";2;ALS(A1="drie";3;ALS(A1="vier";4;ALS(A1="vijf";5;ALS(A1="zes";6;ALS(A1="zeven";7;ALS(A1="acht";8;"-"))))))))[/code:1:38ecc327c7] ?? Anders ff wachten op de VB-guru :)
Link naar reactie
Als je het onderstaande in VBA (bij de code van de betreffende sheet)invoert krijg je volgens mij wat je wilt. Public oudeTekst As String Private Sub Worksheet_Activate() oudeTekst = Worksheets("Sheet1").Cells(1, 1) 'Sla het vergelijkingsmateriaal op End Sub Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) 'wordt uitgevoerd als er iets op de sheet veranderd If Worksheets("Sheet1").Cells(1, 1) <> oudeTekst Then 'vergelijk A1 met de oude inhoud, anders? dan: oudeTekst = Worksheets("Sheet1").Cells(1, 1) Worksheets("Sheet1").Cells(1, 2).ClearContents 'je kan ClearContents natuurlijk ook veranderen in iets anders, bv. .Value="-" End If End Sub
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...