Ga naar inhoud

virusje zip.scr in XP

anoniem

Aanbevolen berichten

Echt stom, :evil: maar ik kreeg een mail met bijlage duits.zip.scr en geinteresseerd koos ik voor openen, Nu heb ik dus problemen in XP. Onder mijn eigen naam werkt de boel slecht. Inloggen als andere gebruiker geeft geen problemen om er mee te werken. Maar ik wil wel onder m'n eigen naam werken. Ben nml. ook beheerder. Tegen iedereen zeggen bijlagen met dergelijke extensies NOOIT openen en het zelf doen. Dus echt stom. Maar hoe kom ik er vanaf ? Groeten Chris :
Link naar reactie
duits.zip.scr daar heb ik nog nooit van gehoord, wel de extentie zip.scr maar niet met de naam duits ervoor. Ik kan het als Demo.ZIP.scr of Beta.zip.scr, dat zijn attachment en als je die opent dan laat je een worm los op je comp. genaamd W32.MyPower@mm. Maar wat duits is dat zou ik niet weten, kon het ook niet vinden voor je, onderstaande link is van symantec met die extentie zip.scr, maar let op duits.zip.scr staat daar niet bij http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.mypower@mm.html Dus gewoon naar Brigitte luisteren is het bijdehandste, buiten het feit dat Brigitte verschrikkelijk snel kan typen, heb ze de vervelende eigenschap dat ze eigenlijk ook altijd gelijk heb. :wink:
Link naar reactie
als ik bij mensen de pc op orde breng, zet ik ALTIJD de extensie aan en leg ze ook uit waarom. Verder gebruik ik Pocomail ipv Outlook, dit scheelt ook een hoop virusellende. Als ik een bijlage krijg die ik niet vertrouw/ken, dan sla ik hem eerst op op de harde schijf, waarna ik met Windows Commander (maar je kunt ook Wordpad gebruiken) de code van de file bekijk. Als het een virus is, heeft mijn virusscanner allang een keer alarm geslagen. En tsja, een virusscanner he ?. ALTIJD gebruiken!.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[quote:078f5b6692="BrigitteW"]Nog stommer is dat je blijkbaar geen virusscanner hebt draaien. Doe eens een online scan op [url]www.housecall.nl[/url]. Zonder te weten om welk virus het gaat, valt er ook weinig tegen te doen.[/quote:078f5b6692] Leuk Brigitte ! Ik heb gedaan wat je schreef. Vanaf internet sscannen werkte niet. Gedownload Trend Micro PC-cillin Werkte ook niet jofel. Want alles onder administrator werkte niet goed meer en als andere gebruiker prog opstarten werkte ook niet. Van ellende :D XP opnieuw erop gezet. Toen werd het pas echt leuk. Hup windows activeren en Ja Hoor. Het werkte. Maar ik kreeg ook een soort klokje en wat bleek Blaster virus. Moet je nagaan Ik werk al zo'n 20 jaar met pc's Begonnen met de IBM AT op m'n werk en met een VIC20 (spelding) thuis. Ook zo'n 10 jaar op internet en NOOIT een virus tot nu. Ook nooit met virusscanner of firewall gewerkt. Heb ik nou veel geluk gehad ??? :P
Link naar reactie
[quote:0eea8d2a26="schults"]Ook zo'n 10 jaar op internet en NOOIT een virus tot nu. Ook nooit met virusscanner of firewall gewerkt. Heb ik nou veel geluk gehad ??? :P[/quote:0eea8d2a26] Geluk of onwetendheid? Wie weet hoeveel virussen heb je op je pc gehad zonder dat je het weet. Het lijkt me toch verstandiger om met een virsusscanner achter een firewall te kruipen. Deze moet je dan wel regelmatig updaten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...