anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 Echt stom, :evil: maar ik kreeg een mail met bijlage duits.zip.scr en geinteresseerd koos ik voor openen, Nu heb ik dus problemen in XP. Onder mijn eigen naam werkt de boel slecht. Inloggen als andere gebruiker geeft geen problemen om er mee te werken. Maar ik wil wel onder m'n eigen naam werken. Ben nml. ook beheerder. Tegen iedereen zeggen bijlagen met dergelijke extensies NOOIT openen en het zelf doen. Dus echt stom. Maar hoe kom ik er vanaf ? Groeten Chris : Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 Nog stommer is dat je blijkbaar geen virusscanner hebt draaien. Doe eens een online scan op [url]www.housecall.nl[/url]. Zonder te weten om welk virus het gaat, valt er ook weinig tegen te doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 Zo'n file met dubbele extensies. Weer wat bijgeleerd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 duits.zip.scr daar heb ik nog nooit van gehoord, wel de extentie zip.scr maar niet met de naam duits ervoor. Ik kan het als Demo.ZIP.scr of Beta.zip.scr, dat zijn attachment en als je die opent dan laat je een worm los op je comp. genaamd W32.MyPower@mm. Maar wat duits is dat zou ik niet weten, kon het ook niet vinden voor je, onderstaande link is van symantec met die extentie zip.scr, maar let op duits.zip.scr staat daar niet bij http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.mypower@mm.html Dus gewoon naar Brigitte luisteren is het bijdehandste, buiten het feit dat Brigitte verschrikkelijk snel kan typen, heb ze de vervelende eigenschap dat ze eigenlijk ook altijd gelijk heb. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 Persoonlijk vind ik dat eigenlijk helemaal geen vervelende eigenschap 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 [quote:0540565542="De huismeester"], buiten het feit dat Brigitte verschrikkelijk snel kan typen, [/quote:0540565542] Ow; en wie zeg mij dat dat waar is? :lol: Is dat door een onafhankelijk persoon geclocked? :lol: Ik heb dit bericht in 1,3 seconde getypt en dat geloven jullie ook. :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 1,3 seconde? En was dat met of zonder die quote? :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2003 [quote:2cdde4812c="DarkScribe"]1,3 seconde? En was dat met of zonder die quote? :D[/quote:2cdde4812c] zonder, want een quote hoef je niet te tikken :lol: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2003 '.......... Brigitte ......., ......... heb ze de vervelende eigenschap dat ze eigenlijk ook altijd gelijk heb.' Is helaas aantoonbaar overdreven/onjuist. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2003 jaaaaaaaaaaah maar dan kom je weer op het menselijke uit he .... het zou pas echt eng zijn als ze echt altijd gelijk heeft .... overigens is dit ook weer blind en met tien vingertopkes getypt en toch zeker wel binnen de 1.5 minuten :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2003 als ik bij mensen de pc op orde breng, zet ik ALTIJD de extensie aan en leg ze ook uit waarom. Verder gebruik ik Pocomail ipv Outlook, dit scheelt ook een hoop virusellende. Als ik een bijlage krijg die ik niet vertrouw/ken, dan sla ik hem eerst op op de harde schijf, waarna ik met Windows Commander (maar je kunt ook Wordpad gebruiken) de code van de file bekijk. Als het een virus is, heeft mijn virusscanner allang een keer alarm geslagen. En tsja, een virusscanner he ?. ALTIJD gebruiken!. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2003 Al gezien dat er een versie 3 van Poco is trouwens? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2003 zoiezo noooooit een bestand met dubbele extensies openen. ook niet ff stiekem als je in een nieuwschierige bui bent :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2003 nou ik kan er wel 1 verzinnen die wel geopend kan worden hoor ... *.tar.gz ... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2003 ja maar je weet wat ik bedoel :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2003 tuurlijk ... :wink: ik weet eerlijk gezegd niet eens waar tar.gz dingetjes voor zijn :oops: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2003 Vorm van compressie voor Linux. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2003 [quote:078f5b6692="BrigitteW"]Nog stommer is dat je blijkbaar geen virusscanner hebt draaien. Doe eens een online scan op [url]www.housecall.nl[/url]. Zonder te weten om welk virus het gaat, valt er ook weinig tegen te doen.[/quote:078f5b6692] Leuk Brigitte ! Ik heb gedaan wat je schreef. Vanaf internet sscannen werkte niet. Gedownload Trend Micro PC-cillin Werkte ook niet jofel. Want alles onder administrator werkte niet goed meer en als andere gebruiker prog opstarten werkte ook niet. Van ellende :D XP opnieuw erop gezet. Toen werd het pas echt leuk. Hup windows activeren en Ja Hoor. Het werkte. Maar ik kreeg ook een soort klokje en wat bleek Blaster virus. Moet je nagaan Ik werk al zo'n 20 jaar met pc's Begonnen met de IBM AT op m'n werk en met een VIC20 (spelding) thuis. Ook zo'n 10 jaar op internet en NOOIT een virus tot nu. Ook nooit met virusscanner of firewall gewerkt. Heb ik nou veel geluk gehad ??? :P Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2003 ja dat heb je.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 augustus 2003 Auteur Delen Geplaatst: 29 augustus 2003 [quote:0eea8d2a26="schults"]Ook zo'n 10 jaar op internet en NOOIT een virus tot nu. Ook nooit met virusscanner of firewall gewerkt. Heb ik nou veel geluk gehad ??? :P[/quote:0eea8d2a26] Geluk of onwetendheid? Wie weet hoeveel virussen heb je op je pc gehad zonder dat je het weet. Het lijkt me toch verstandiger om met een virsusscanner achter een firewall te kruipen. Deze moet je dan wel regelmatig updaten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen