Ga naar inhoud

webpagina voor access-adressendatabase


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs in access een adressendatabase gemaakt. Omdat ik nog niet zoveel ervaring heb met access heb ik zitten knutselen met de webpagina's in access. Ik heb toen iets gemaakt dat aardig aan mijn verwachtingen voldeed maar het net niet helemaal was. [u:66858f3586]Ik zou graag een pagina maken waarin je met een scrollmenu'tje een naam (uit je database) kan aanklikken en dat daarna door access de rest van de adresgegevens weergegeven worden[/u:66858f3586]. De standaardpagina in access biedt zoiets maar daarmee kan je alleen stap-voor-stap door je database heen lopen (in volgorde van het key attribuut) en niet meteen de gewenste naam aanklikken. Het is me wel gelukt om een scrollmenu'tje te maken met daarin de namen uit de database maar ik zou niet weten hoe je door een van de namen te kiezen de bijbehorende gegevens kunt weergegeven. Wie kan me hierbij helpen?
Link naar reactie
Je moet hem dan zelf even aanpassen, door de key aan de naam te koppelen en dan alleen de naam te laten weergeven. De key laat je opslaan in het Key veld. Als je dit niet begrijpt, wat ik goed kan begrijpen, begin dan eens met het maken van een formulier. Je kan echter dan maar 1 tabel maken. Maak dus eerst een query. Op basis van deze query kun je een formulier maken. In de ontwerpweergave kun je deze aanpassen. Gebruik eerst een wizard om het formulier te maken. Later pas je dit aan in de ontwerpweergave. Gebruik de tools en doorloop de kleine wizards. Zoeken in de help functie doet ook wonderen. Mochten hier nog vragen over zijn, dan hoor ik dat graag. Groeten, JoRo V
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...