Ga naar inhoud

Kan ik van windows xp naar windows 7? iemand enig idee waar ik deze update kan downloaden?


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows 7 is ook gewoon in winkels te koop, zie bijv. Paradigit (gechecked: prijs ~100€), wellicht Mediamarkt(niet gechecked). Zo te lezen op hun site is dat een volledige versie; upgrade versies heb ik de laatste tijd niet meer gezien. De prijs lijkt misschien hoog in vergelijking tot W8, maar dat was nu eenmaal het geval met W7. Bemachtig je een "echte" upgradeversie, bedenk dat het volgende: Als je alle installaties van programma's etc wilt houden dat moet je van XP eerst naar Vista en dan pas naar W7. Ga je gelijk dan is alleen een schone installatie mogelijk, d.w.z. dat de eigen programma's opnieuw geïnstalleerd moeten worden (let op het eerst maken van een back-up van bestanden!). Dat is hard gecodeerd in de installatieroutine van W7. Ga je van XP naar Vista en dan naar W7, dan moeten ook de taalversies gelijk zijn (bijv. NL -> NL -> NL, of UK -> UK -> UK; iets anders leidt tot een schone installatie). De meerwaarde van een wellicht fractioneel goedkopere upgrade versie van W7 is dus beperkt als je van XP komt. FWIW Upgradeversies van Vista heb ik al lange tijd niet meer gezien. Windows 7 heb ik een download-versie niet gezien. Het is gewone verkoop van schijfjes. Alleen als je als techneut een MSDN-licentie hebt (>1000€ p.j.) krijg je dit soort dingen als download. Kom je W7 als download tegen, dan is het vrijwel zeker illegaal.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...