Ga naar inhoud

ACCESS :(


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb een probleem met access. Ik probeer een soort administratie te maken van een garagebedrijf. Ik wil een database met klanten. Die klanten kunnen verrichtingen laten doen. Deze verrichtingen hebben een prijs. Ik snap er niks meer van. Ik heb mijn database hier staan: http://members.home.nl/sub0/werktniet.zip Weet iemand hoe het wel moet? wat doe ik verkeerd? Als je de file bekijkt zie je wat er verkeerd gaat.
Link naar reactie
Ok een paar kleine tips om te beginnen, moet zo naar huis, dus hou het nu even kort. 1. De kolom uitgevoerd mag weg, heeft geen nut 2. In tabel verrichtingen is de id genoeg als primaire sleutel. 3. maak een derde tabel waarin je de klanten koppelt aan een verrichting. Tabel ziet er dus zo uit: KlantID | VerrichtingID 1 | 1 2 | 1 2 | 2 Deze koppeling samen is primaire sleutel als een klant een bepaalde verrichting maar 1 keer kan laten uitvoeren. Kan dit meer dan zet je in de bovenstaande tabel een exztra kolom met koppelingID. Succes tot zo ver!
Link naar reactie
Die maak je van hetzelfde type als de bronvelden in de tabellen Verrichtingen en Klanten. Voeg ook nog een veld ID (autonum) toe, om unieke records te krijgen. Zet daar ook de sleutel op. Ik neem aan dat verrichtingID en klantID beide autonummer zijn in de moedertabellen. Autonummer is van type lange integere, dus je nieuwe tabel (noem hem Orders) wordt dan ong. zo: ID - Autonum Verrichting - Number (Long) Klant - Number (Long) verder zal je per order nog zaken als datum enzo willen bijhouden. Die nieuwe tabel is daarvoor de uitgelezen plaats.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...