Ga naar inhoud

een kalender in acces meerdere keren gebruiken


anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Ik heb een form gemaatk met een kalendertje.(activex besturings element ofzo) nou wil ik die form op meerdere plaatsen gebruiken, maar om de datum door te geven heb ik de formulier naam onder een knop in de kalenderform. Voor de duidelijkeheid: [code:1:d36954bbd0] Form_FOR_Mailingen_hoofdform.Combo_brochure = Me.ActiveXCtl3.Value Form_FOR_Mailingen_hoofdform.Refresh DoCmd.Close [/code:1:d36954bbd0] Maar op deze manier is dit formulier maar voor 1 ander formulier te gebruiken. Mijn vraag is dus of je dit op een andere manier kan oplossen zodat ik niet voor elk datum veld een nieuw formulier moet maken. Thnx StruiS PS ik wil het office forum terug!!!!!!!!! [ Dit Bericht is bewerkt door: Struis op 2002-01-21 17:12 ]
Link naar reactie
Je zou een Function kunnen maken die je het hele verhaal laat afhandelen, in die function laat je het formulier met de kalender openen, de gebruiker kiest een datum en die sla je niet op in het veld van een formulier (zoals je nu doet) maar in een variabele. Die variabele is het resultaat van de functie en die kun je laten invoegen in een tekstvak. De besturingselementbron wordt dan bijv. =KiesDatum()
Link naar reactie
Zou je misschien nog wat meer aanwijzingen kunnen geven. Ik ben al best ver in mijnVBA kennis, maar nog niet ver genoeg. Ik heb een paar vragen. 1. Waar zet ik die functie neer. Moet het een algemene funtie zijn of moet je staan onder: knop die kalenderformulier opent/knop die kalenderformulier sluit/ of begrijp ik er helmaal niet van. Mijn andere vragen hangen af van de vorige vraag. Dus die stel ik nog wel als het nodig is. Thnx StruiS
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...