Ga naar inhoud

Hoe kan ik een eigen "cloud" maken?


anoniem

Aanbevolen berichten

Als het eenmaal werkt dan is dat inderdaad gemakkelijk. Met behulp van Ubuntu kan je erg gemakkelijk een server opzetten met toegang in huis door Windows computers door middel van Samba. Als je dan bij de gegevens wilt kan je Pydio (voorheen Ajaxplorer) gebruiken waarbij ook een app voor Android beschikbaar is. Werkt perfect! Cees Bakker, http://server.inrijen.nl
Link naar reactie
Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat ik wil: Ik wil een eigen cloud, een pc die thuis aan staat en waar ik vanaf afstand bij kan komen alsof ik thuis op m'n netwerk zit. Dus of ik nu in m'n eigen stad ben of ik zit ergens in europa, ik wil bij mijn bestanden kunnen en er mee kunnen werken alsof het een harddisk is die in mijn laptop is gebouwd. -= Remote desktop is leuk maar alleen als je een pc wilt overnemen. -= Samba heb ik thuis volledig werkend (zonder een inlog/wachtwoord !). Maar ik kom er de deur niet mee uit. Ubuntu Server lijkt me een goed uitgangspunt. Nu nog even de tijd vinden om het uit ta gaan zoeken. Lijkt me leuk. Bedankt voor de tip!
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...