Ga naar inhoud

e-mail adresssen automatisch in adresboek


anoniem

Aanbevolen berichten

Dit is inderdaad een vaag probleem, waarom die optie ineens ontbreekt. Ik heb wel een vermoeden waarom die gesneuveld is, maar zeker weten doe ik het niet. Nu vind ik de hele adresafhandeling in Outlook 2002 vaag en slecht voor elkaar. Het adresboek werkt prima, maar er zit een soort cache tussen die totaal onderzichtig is. Als je eenmaal een mailstuurt naar iemand (bijv. persoon@internet.nl) dan onthoudt hij dat. Type je echter, persoon@internet.Xl, dan onthoudt hij dat ook. Ook als mensen van mailadres veranderen, in het adresboek kun je het zo aanpassen maar op die info in de cache heb je weer geheel geen invloed. Ik ben nog bezig al mijn grieven hierover uit te werken en zo ver mogelijk op te lossen, maar tot heden erg weinig succes. mvrgroet Edmond
Link naar reactie
Nee. Dat is nou net de onduidelijkheid eraan. Die cachefunctie is totaal onderzichtig. Adressen in jouw adresboek moet je zelf invoeren, maar er is nauwelijks een verband met de adressen in die cache. Wat je wel kunt doen is: adressen toevoegen aan Adresboek (handmatig of importeren), bij e-mails netjes namen geven en met Ctrl+M in adresboek laten opzoeken. Dan onthoudt de caching namelijk mooi de officiele namen en emailadressen. En daar moet je dan ook niet van afwijken. Die caching kun je wel aan en uitzetten, namelijk via: Extra > Opties > Emailopties > Geavanceerde emailopties. Hier zitten twee functies: Automatisch namen controleren Namen voorstellen bij gebruik Aan, CC en BCC Deze twee kun je gebruiken, al zouden die standaard aan moeten staan na een installatie. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...