Ga naar inhoud

Frontpage probleem [openen en opslaan]


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb altijd probleemloos gewerkt met Frontpage 2000 onder Windows 98. Laatst ben ik overgestapt op Windows 2000 en dit werkte ook prima, maar van de ene op de andere dag kan ik geen bestanden meer openen met in Frontpage. Het klinkt vreemd maar als ik bestand - openen selecteer krijg ik de melding "kan bestand niet openen" Soms krijg ik bij het opstarten van Frontpage de melding "Serverfout: Er is geen web met de naam: /F:/pathnaam/filenaam. Hier kan de oorzaak van het probleem liggen, omdat ik geen partitie F meer heb. Maar ik kan dit nergens in instellingen wijzigen. Een nieuw bestand aanmaken kan wel. Deze kan vervolgens niet bewerkt worden en ook niet opgeslagen worden. Alle menu-items zijn "grijs". Ik heb de foutoplossing van de Office 2000 setup geprobeerd, en heb in totaal driemaal Office geheel opnieuw geïnstalleerd, dit gaf ook geen resultaat. Wie heeft de oplossing voor dit vreemde probleem?
Link naar reactie
Hallo Had je eerst wel een partitie f, waarop je frontpage gebruikte? In het register kom ik namelijk bij mijzelf ook een helebool verwijzigingen tegen naar f. Als die partitie niet meer bestaat en er bevond zich eerst een standaard web op f, dan is het mogelijk dat je foutmeldingen krijgt. Je zou eens na moeten gaan in hoeverre dit was. Om de verwijzingen aan te passen doe je het volgende: -Ga naar start/uitvoeren/regedit -surf naar HKEY_CURRENT_USERsoftwaremicrosoftfrontpage en klik eenmaal op frontpage -klik op registerregisterbestand exporteren, vink in het schermpje dat je nu krijgt 'geselecteerde subsleutel' aan een geef een naam op, bijvoorbeeld 'frontpage herstelinfo.reg' -Je hebt nu een backup gemaakt van de register settings. Als er iets mis gaat kun je deze later weer terug zetten door dubbel op het .reg bestandje te klikken -zoek in de subsleutels naar verwijzingen naar f en wijzig deze. Succes Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...