Ga naar inhoud

VBA-Excel-probleempje


anoniem

Aanbevolen berichten

L.S. Wie kan mij helpen met het volgende: Ik heb in VBA (Excel) een formulier gemaakt met nogal wat textvakken die ik opvolgend heb genummerd: txt1, txt2 ect. De inhoud van deze textvakken wil ik na het aanklikken van 'Ok' uitlezen. Nu had ik de hoop dat dit via een for ... next- routine zou kunnen, door de textvakken met een variabele te benaderen. Dit lukt mij echter niet. Iemand een idee? Ik kan de tekstvakken wel op een andere manier uitlezen, maar die is vrij omslachtig en zeker niet elegant: Private Sub btnOk_Click() Call NaarRL1(4, 33, txt1) Call NaarRL1(4, 34, txt2) etc Call NaarRL1(4, 93, txt61) Call NaarRL1(4, 94, txt62) Unload Me Calculate End Sub Private Sub NaarRL1(i, j, pp) Sheets("RL 1").Cells(i, j).Value = pp End Sub gegroet, mart
Link naar reactie
Je kunt de tekstvakken wel degelijk uitlezen met een for lus, je moet alleen de namen aanpassen. In plaats van txt1 txt2 enz moet je van de tekstvakken een array maken. ze krijgen dan de naam txt(1) txt(2) enz. Nu kun je met de volgende lus de textvakken uitlezen: [code:1:0657b15f9a] Dim strUitLeesVar as String Dim intTeller as Integer strUitLeesVar = "" For intTeller = 1 to 20 step 1 strUitLeesVar = strUitLeesVar & txt(intTeller).text next intTeller [/code:1:0657b15f9a] Succes Rob
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Op 18-01-2002 12:19, schreef Rob van Esch: Je kunt de tekstvakken wel degelijk uitlezen met een for lus, je moet alleen de namen aanpassen. In plaats van txt1 txt2 enz moet je van de tekstvakken een array maken. En hoe doe ik dat Rob? Het zijn nu afzonderlijke textvakken die geen haakjes '()'in de naam accepteren. Ik weet dus wel wat een array is en hoe die te gebruiken, maar niet in formulieren binnen Excel. gegroet, mart [ Dit Bericht is bewerkt door: Mart Kieftenburg op 2002-01-28 08:22 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...