Ga naar inhoud

Je CPU softwarematig langzamer maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om je CPU softwarematig onder te klokken? Ik ben een spel aan het maken en ik wil dat ie ook goed draait op een Pentium 233 (ik heb zelf een Athlon 1,4 Ghz). Het lijkt me lastig om elke keer de broncode op een floppy te zetten en die dan mijn oude computer te compileren en te testen.

Bestaan er tools voor Linux die je CPU (tijdelijk) langzamer maken? Er is eentje voor Windhoos (CPUKiller) dus dat moet mogelijk zijn.

------------------ Copyleft 2000-2001 - All Rights Reversed

Link naar reactie
quote:
Originally posted by philipg: Hoi,

Waarom zou je de source code op je oude computer moeten overzetten en compileren. Je kan toch op je huidige computer compileren voor je oudere systeem? Scheelt weer wat wachttijd (en dus ook ergernis).


Ja, maar het gaat niet om of het spel draait op een langzame computer, maar of ie ook SNEL draait op een langzame computer. :wink: Als mijn spel snel draait op mijn Athlon 1,4 Ghz betekent dat niet dat ie ook snel draait op een Pentium 233. Vandaar dat ik mijn CPU langzamer wilt maken: om te testen of ie op oudere computers ook snel genoeg draait.

Dit is de eerste keer dat ik een spel maak. Het wordt zoiets als die oude Super Nintendo spellen (lekker eenvoudig; niet teveel toeters en bellen). Dus ik weet niet zoveel van optimalisaties enzo.

quote:
N.B.: Wat voor spel is het en kunnen wij er ook mee experimenteren?

Natuurlijk. :wink: Het wordt open source. De hele Linux kernel hackers team wordt ontvoerd door Microsoft en Tux moet ze redden. (dit is overigens maar een oversimplicatie van wat ik allemaal ik gedachten heb)

quote:
Wat betreft de vraag over de CPU softwarematig trager maken. In het algemeen lijkt mij dat geen goed idee. De CPU is maar 1 van de facetten die de snelheid bepaald. Je geheugen, chipset, hardeschijf transfersnelheid, enz. spelen ook een belangrijke rol in het totaaloverzicht! Alleen de processor trager maken levert dus een verkeerd beeld op!

OK, dat wist ik al. Maar het gaat mijn alleen om een snelle workaround om tijd te besparen. Verder optimaliseren zodat ie nog beter op oude computers doen kan ik later alsnog doen.

------------------ Copyleft 2000-2001 - All Rights Reversed

Link naar reactie
Hoi,

Waarom zou je de source code op je oude computer moeten overzetten en compileren. Je kan toch op je huidige computer compileren voor je oudere systeem? Scheelt weer wat wachttijd (en dus ook ergernis).

Wat betreft de vraag over de CPU softwarematig trager maken. In het algemeen lijkt mij dat geen goed idee. De CPU is maar 1 van de facetten die de snelheid bepaald. Je geheugen, chipset, hardeschijf transfersnelheid, enz. spelen ook een belangrijke rol in het totaaloverzicht! Alleen de processor trager maken levert dus een verkeerd beeld op!

Groet,

Philip

N.B.: Wat voor spel is het en kunnen wij er ook mee experimenteren?

------------------ Bezoek ook eens mijn Nederlandstalige Linux beginners homepage: http://baserv.uci.kun.nl/~philipg/

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...