Ga naar inhoud

Actie tegen nieuw NS beleid


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by Arnold: hmm vraag me nog steeds af waarom het zo moeilijk is om de Linux browsers aan te passen aan de Microsoft standaard...na al die jaren moet ik nog steeds de Explorer gebruiken alleen maar vanwege die domme eigenwijsheid om niet in te zien dan MS de dienst uitmaakt

vervelend, of het nu een rechtmatige standaard is of niet je zit er als Linux gebuiker toch mooi tegenaan te hoesten.

Je kunt wel stoer anders zitten doen maar niemand schiet er iets mee op.


Arnold ziet het wel erg zwart-wit: Linux-browsers versus Microsoft-'standaard'. Ook op Windows gebruiken veel mensen Mozilla, Netscape 6, of Opera. Die worden ook geblokt.

Arnold, voor mij is de Microsoft Exploirer geen optie, want er draait hier op geen enkele machine Windows. Moet toch kunnen dunkt mij?

Ik heb ook geen Toyota en toch kan ik overal komen.

Het is te gek voor woorden dat een publieke site zoals die van de NS, slechts met 1 merk browser op 1 merk besturingssysteem toegankelijk is, vanwege (intentionele?) incompatibiliteit met de W3C standaarden.

Tim Berners-Lee heeft het web juist zo ontworpen, dat het toegankelijk is met allerlei soorten programma's, en de XHTML 1.0 standaard is zo gemaakt dat zelfs oude browsers dat nog kunnen weergeven, terwijl dat wel valid XML is.

Dus een botte browser-check doen omdat je bang bent dat jouw site niet helemaal goed zou werken in browsers waar je te lui voor bent om even te testen druist hier totaal tegen in.

Ik wijs je ook nog even op http://www.webstandards.org/ en op http://www.anybrowser.org/campaign/ .

Het feit is dat webdesigners zich niet moeten laten verleiden tot IE-specifieke rubbish, maar gewoon de W3C standaarden moeten volgen. In de nieuwste IE versies worden die steeds beter geïmplementeerd, hoewel ik ervan baal dat IE niet onder Linux draait omdat ik wel graag met die browser zou willen testen (want hij stikt nog altijd van de bugs).

------------------ Wilbert (http://www.xs4all.nl/~wbsoft/) Wanneer gaat een HTML document onder Windows Microsoft(r) Internet Explorer Document heten?

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Jannogwat: MS houdt zich steeds beter aan de standaarden. Sommige websites die wel met MSIE 5.5 te zien waren moeten nu aangepast worden om met MSIE 6.x te bekijken. Netscape 6.x schijnt ook erg goed te zijn qua standaarden, en voor zover ik weet beter als MSIE. Dan Opera en Mozilla en Konqueror. Met deze browsers kun je heel wat bekijken, en een heleboel functionaliteit op het web gebruiken..vrijwel alles.

BTW. Netscape 6 == Mozilla, alleen een "Netscape branded" build.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: Arnold, je begrijpt het niet. --- zoals gewoonlijk kom je daar mee....maar ik denkt eerder dat jij het niet begrijpt Max

Ik heb de keuze voor Linux bewust gedaan en ook voor lief genomen dat ik voor veel zaken naar Windows moet..ik heb hier dus duidelijk geen problemen mee en ik verwacht ook niet dat iemand anders zijn site aanpast omdat ik mijn eigen browser gebruik die buiten de norm valt en dat er maar een norm is daar kan en WIL ik niets aan veranderen omdat die norm goed werkt en dat...moet Linux eerst maar eens voor elkaar zien te krijgen inplaats van zeuren naar een groep die het wel voorelkaar heeft.

das mijn punt


Arnold: als IE/Windows/Microsoft zo geweldig is ga dan fijn naar het Microsoft forum en hou op hier te flamen.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: mwah..laat ook maar, geen zin in dat freak gedoe hier

Ik weet dat jij het geween probleem vind IE op te starten. Er zijn hiet echter 2 problemen: 1. zoals Maximilaan aangaf weigert de NS website zonder pardon elke niet-IE browser, 2. MS houdt zich niet aan standaarden om haar eigen monopoliepositie te behouden.

Wat punt 1 betreft lijkt me het geheel juist bij de NS te klagen, wat heeft het voor zin browsers bij voorbaat te weigeren. Wat punt 2 betreft ben ik het niet met je eens, Mozilla e.a. volgen correct de standaarden op, MS niet om hun positie te handhaven. In dit geval lijkt het me ook juist om over MS's gedrag te klagen. IE-only sites zijn niet de schuld van de OSS community, maar MS zelf.

Link naar reactie
OK, ik heb ook maar een mailtje gestuurd naar NS. Dit waanzin moet eens een keer stoppen. En ik ben erachter gekomen dat je de site kunt benaderen als je JavaScript aanzet. Dan wordt je niet omgeleid naar een andere pagina.

En Arnold: wij hebben het recht om te gebruiken wat we willen, in dit geval dus alternatieve browsers (die ook voor Windows beschikbaar zijn). We hebben alle recht om te klagen over een IE-only site. Ontneem ons dat recht nou niet, alleen omdat jij er geen probleem mee hebt.

------------------ Copyleft 2000-2001 - All Rights Reversed

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...