Ga naar inhoud

Actie tegen nieuw NS beleid


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by wstolk:

Maar gelukkig geeft Opera hem wel weer dus zo afgeschermd is die site dus ook weer niet :eek:


Bij Opera kun je instellen hoe die geindentificeerd moet worden. En misschien dat jij hem op IE hebt staan?

Dat vind ik nog het grofste: bij voorbaat al andere browsers uitsluiten. Laat eerst maar eens kijken of het wel of niet geschikt is. En dan dat vreselijke: "deze pagina wordt het best bekeken bij 800x600": het kenmerk van een slechte webpagina-bouwer.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by wstolk: Vreemd :eek:

[edit] hoewel hjet dus wel een zooitje is :sad: [/edit]

stelletje sufferds daar zeg buiten het feit dat ze geen trein optijd kunnen laten rijden kunnen ze ook nogeens geen fatsoenlijke website maken :sad:

zal dus ook ff een mailtje sturen

[This message has been edited by wstolk (edited 03-01-2002).]


Mijn Opera6 gaf me vanochtend anders mooi het nakijken. Ik heb me meteen maar even aangesloten bij de protestactie en een mailtje gestuurd...

Ik krijg dus dit te zien met opera: http://www.ns.nl/overig/pop_oversite.html

Een mailtje sturen naar de NS-boys gaat het gemakkelijkst hier: http://borft.student.utwente.nl/~mike/ns.php

That is; als die pagina werkt. Zojuist lag ie eruit... ------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

[This message has been edited by Captain_Kansloos (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Jannogwat: [quote:96dcb50d2b]Originally posted by wstolk: [b:96dcb50d2b]

Maar gelukkig geeft Opera hem wel weer dus zo afgeschermd is die site dus ook weer niet :eek:


Bij Opera kun je instellen hoe die geindentificeerd moet worden. En misschien dat jij hem op IE hebt staan?

Dat vind ik nog het grofste: bij voorbaat al andere browsers uitsluiten. Laat eerst maar eens kijken of het wel of niet geschikt is. En dan dat vreselijke: "deze pagina wordt het best bekeken bij 800x600": het kenmerk van een slechte webpagina-bouwer. [/b:96dcb50d2b][/quote:96dcb50d2b]

Yep, had ik idd ff gedaan :wink:

Maar hij komt wel slecht uit de verf als je ermee aan de slag gaat dus een vette 0 voor deze pagina

Link naar reactie
hmm vraag me nog steeds af waarom het zo moeilijk is om de Linux browsers aan te passen aan de Microsoft standaard...na al die jaren moet ik nog steeds de Explorer gebruiken alleen maar vanwege die domme eigenwijsheid om niet in te zien dan MS de dienst uitmaakt

vervelend, of het nu een rechtmatige standaard is of niet je zit er als Linux gebuiker toch mooi tegenaan te hoesten.

Je kunt wel stoer anders zitten doen maar niemand schiet er iets mee op.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: hmm vraag me nog steeds af waarom het zo moeilijk is om de Linux browsers aan te passen aan de Microsoft standaard...na al die jaren moet ik nog steeds de Explorer gebruiken alleen maar vanwege die domme eigenwijsheid om niet in te zien dan MS de dienst uitmaakt

Owh ja, laten we dan gelijk ook maar VBScript implementeren. Het draait om standaarden, Microsoft houdt zich er niet graag aan, de enige manier is Microsoft te forceren zich er aan te houden en dat doe je niet door MS na te doen.

Link naar reactie
goed dan doe je MS niet na ga je geheel je eigen gang en pis overal naast de pot

heel zinvol..

zitten zeuren bij de webmaster omdat je een site in je alternatiefje niet kunt bekijken terwijl de rest van de wereld daar geen problemen mee heeft tja...veel kans op antwoord geef ik je niet geef die webmaster eens ongelijk

maar goed ik wil geen flame starten want die valt buiten dit topic dus ik laat het hier bij

Link naar reactie
quote:
Originally posted by Arnold: [B]hmm vraag me nog steeds af waarom het zo moeilijk is om de Linux browsers aan te passen aan de Microsoft standaard...
Heel simpel Arnold, zodra Lnux aan de MS-standaard voldoet, past MS de standaard dusdanig aan zodat Linux weer achter de zooi aanholt.
quote:

na al die jaren moet ik nog steeds de Explorer gebruiken alleen maar vanwege die domme eigenwijsheid om niet in te zien dan MS de dienst uitmaakt


Hmm, is het dan niet verstandiger om gewoon helemaal over te stappen op Windows als desktopsysteem?? Scheelt een hoop gezeur dunkt me. Ga een Linux-gebruiker niet verwijten dat hij keuze nastreeft...

quote:
vervelend, of het nu een rechtmatige standaard is of niet je zit er als Linux gebuiker toch mooi tegenaan te hoesten.

Je kunt wel stoer anders zitten doen maar niemand schiet er iets mee op.


Deze opvatting begrijp ik niet. Ik kan me voorstellen dat het voor de NS-webmaster ondoenelijk is om alle browsers te ondersteunen. Maar zorg er dan tenminste voor dat de site in ieder geval met 2 browsers werkt. En wees bovendien als webmaster niet zo arrogant om de complete toegang tot een site te weigeren als je niet aan bepaalde voorwaarden voldoet. Geef hoogstens een waarschuwing dat de site mogelijk niet naar behoren werkt en laat de gebruiker vervolgens op eigen risico de site testen met zijn/haar browser.

Wat MS-standaarde betreft: ga eens een dialoog aan met een ontwikkelaar van Konqueror of Mozilla, en kom er achter waarom het lastig is ale Internet-functies van vandaag de dag te implementeren, ipv telkens op ze te zeiken als ze er niet in slagen dit voor elkaar te krijgen..

Max

Link naar reactie
quote:
Originally posted by maximilaan: Wat MS-standaarde betreft: ga eens een dialoog aan met een ontwikkelaar van Konqueror of Mozilla, en kom er achter waarom het lastig is ale Internet-functies van vandaag de dag te implementeren, ipv telkens op ze te zeiken als ze er niet in slagen dit voor elkaar te krijgen..

Of beter nog: probeer het zelf te implementeren in plaats te zeuren. The source is with you!

------------------ http://nl.linux.org

Link naar reactie
Arnold, je begrijpt het niet. Het gaat er hier niet om of de NS-site niet functioneerd onder een andere browser dan IE, maar om het feit dat gebruikers van andere browsers simpelweg de toegang wordt geweigerd. Das heel iets anders.

En dat jij wel IE gebruikt is je goed recht, maar ontmeen anderen het recht niet om te klagen als zij opeens niet meer hun eigen favoriete browser niet kunnen gebruiken. Dat klagen helpt blijkt uit het feit dat msn.com na een week onbereikbaar geweest te zijn voor Opera, bepaalde Netscape-versies en andere browsers nu wel weer met deze browser goed bereikbaar is.

Max

Link naar reactie
Arnold, je begrijpt het niet. --- zoals gewoonlijk kom je daar mee....maar ik denkt eerder dat jij het niet begrijpt Max

Ik heb de keuze voor Linux bewust gedaan en ook voor lief genomen dat ik voor veel zaken naar Windows moet..ik heb hier dus duidelijk geen problemen mee en ik verwacht ook niet dat iemand anders zijn site aanpast omdat ik mijn eigen browser gebruik die buiten de norm valt en dat er maar een norm is daar kan en WIL ik niets aan veranderen omdat die norm goed werkt en dat...moet Linux eerst maar eens voor elkaar zien te krijgen inplaats van zeuren naar een groep die het wel voorelkaar heeft.

das mijn punt

Link naar reactie
MS houdt zich steeds beter aan de standaarden. Sommige websites die wel met MSIE 5.5 te zien waren moeten nu aangepast worden om met MSIE 6.x te bekijken. Netscape 6.x schijnt ook erg goed te zijn qua standaarden, en voor zover ik weet beter als MSIE. Dan Opera en Mozilla en Konqueror. Met deze browsers kun je heel wat bekijken, en een heleboel functionaliteit op het web gebruiken..vrijwel alles.

Ik heb het gevoel dat de alternatieve browsers steeds beter worden, maar ook vele webmasters houden zich beter aan de standaard, of houden op zijn minst rekening met andere browsers. Ik kan vrijwel alles bekijken in Linux, en dat was toen ik met Linux begon wel anders. Mijn kennis is niet groot genoeg om uit te vogelen of dat nu door de webmasters of door alternatieve browsers komt, maar het lijkt op een combinatie, omdat sommige van de websites na een radicale update oppeens ook goed met alternatieve browsers werken. Voorbeeld is mijn ISP Hetnet. Ik kan nu gewoon mijn webmail bekijken en mijn password aanpassen enzovoort. Dat was vroeger wel anders. Die hebben namelijk niet al te lang geleden hun website compleet aangepast.

Ook zie je in de computerbladen meer aandacht voor alternatieve browsers, vooral Opera. Daar zijn heel veel gebruikers en bladen erg positief over.

Nu krijg je zoiets (www.ns.nl) voor de kiezen, en ik kan eerlijk gezegd wel janken. Voor zover ik wel eens op het webdesign-gedeelte van dit forum "lurk" en wel eens naar richtlijnen voor goed webdesign kijk, is deze NS-site ook aardig uit den boze. M.a.w. hier is waarschijnlijk een incapabel iemand aan het werk voor een zeer belangrijk bedrijf voor de samenleving.

Arnold, ik begrijp je reactie dan ook helemaal niet. Het minste wat ze konden doen is de alternatieve browsers laten voor wat het is, en gewoon de site publiceren, en de gebruikers (en ontwikkelaars) van alternatieve browsers maar laten uitzoeken wat ze doen. In plaats daarvan worden alternatieve browsers domweg geweerd. Zeer slechte zaak mijn inziens, net in een tijd waarin ik dacht dat het echt een beetje begon te veranderen. Zo'n belangrijke organisatie als de NS mag gewoon dit soort dingen niet doen. Als ik nou een keuze had tussen twee vervoersbedrijven dan zou ik anders reageren, of als het een webwinkel was, dan zou ik zeggen: jammer dan. Maar niet bij de Nederlandse Spoorwegen, die hoe je het ook wendt of keert, geen normaal bedrijf op een vrije markt is.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...