Ga naar inhoud

Grote aantallen bladwijzers verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Soms ontvang ik documenten ter verwerking met daarin opgenomen honderden bladwijzers. Als ik in Opties / Weergave het blokje voor bladwijzers heb aangevinkt (in sommige documenten erg makkelijk) worden al die honderden bladwijzers zichtbaar. De opmaak van het document is dan ook anders omdat het dan geen WYSIWYW is. Verder vind ik het ook netter om niet gebruikte bladwijzers uit een document te verwijderen. Nu kan dit voor enkele bladwijzers eenvoudig door in het dialoogscherm (Menu: Invoegen) Bladwijzers de desbetreffende bladwijzer te selecteren en op de knop Verwijderen te klikken of de toetscombinatie Alt+W te gebruiken. Dit dient voor iedere bladwijzer apart te gebeuren. Bij honderden bladwijzers in een document is dit niet handig. De eerste bladwijzer selecteren, Shift ingedrukt houden en de laatste bladwijzer selecteren, om alles in één keer te verwijderen, lukt echter niet. Weet iemand een manier om grote aantallen bladwijzers snel uit een document te verwijderen?
Link naar reactie
Zal wel zoiets zijn als For Each bm in ActiveDocument.Bookmarks: bm.Delete: Next bm

ff wat proggen...

He, ik krijg een "dubbelzinnigenaamfout", en ik blijk dus al eerder zo'n macro in mekaar gezet te hebben. Die deleette, ehm verwijderde alleen de eerste 250 bladwijzers..., maar bovenstaande werkt dus prima:

code:
Sub KillBladwijzers2()
For Each bm In ActiveDocument.Bookmarks
    bm.Delete
Next bm
End Sub

Als je de macro in een module in je normal.dot opslaat, kun je er een sneltoets aan koppelen ofzo en dan kan je hem in alle documenten gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...