Ga naar inhoud

Ik heb nog oude backups hoe kan ik die openen als ik het progamma niet meer heb?


Nieuwlander

Aanbevolen berichten

Niet. Ieder backup programma heeft zijn eigen wijze van coderen van de backup-bestanden. Heb je het programma echt weggedaan of of is het zo dat die oude versie niet meer functioneert op het huidige besturingssysteem? In het eerste geval is er weinig hoop. Anders, als je nog weet welke Nero-versie het was zou je de vraag kunnen herhalen bij Ahead, de makers van Nero (www.nero.com). Wellicht zijn zij bereid een copie ter hand te stellen of blijkt de lopende Neor Backup de oude codering aan te kunnen. Overigens is jouw mail een ondersteuning van mijn eigen handelswijze: copieer gewoon bestanden naar een back-up medium zonder speciaal programma. Zowel de documenten, foto's etc als gedownloade programma's (zip, msi, exe). Maak ook een bestandje met alle installatiesleutels en bewaar dit ook als afdrukje op een veilige plek.
Link naar reactie
. . Een USB stick of andere media dragen, is geen boek, dat je twee jaar in de boekenkast op kunt bergen, om hem vervolgens na een jaar of twee, weer uit te halen. De bladzijden zijn misschien van wit, wat geel van kleur geworden, maar de letters informatie blijven goed leesbaar. Maar met digitale bestanden opgeslagen op een usb stick of andere media drager is de leesbaarheid van informatie, na een jaar of twee, wat minder vanzelfsprekend. Vooral met de huidige snelle ontwikkelingen op software gebied. Check regelmatig, minstens één maal in de maand, je bewaarde back-up bestanden, in de huidige digitale wereld gaan de ontwikkelingen razend snel, en volgen de software updates, of andere veranderingen, zoals stopzetting, offline halen, elkaar zo snel op. Dat je het risico loopt dat bewaarde back-up bestanden na een jaar of twee opgeborgen te hebben gelegen, onleesbaar worden, door ingrijpende software updates- en of andere ontwikkelingen, zoals stopzetting, offline halen van de software e.d, na diverse aankondigingen in de (sociale) media, Zoals bijvoorbeeld, de Microsoft aankondiging om vanaf april 2014 te stoppen met de verdere Windows XP ontwikkeling en ondersteuning. Door regelmatig je back-ups bestanden te checken, kun je inspelen op dergelijke ontwikkelingen door het tijdig nemen van maatregelen
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...