Ga naar inhoud

Hoe krijg ik nu de PC weer normaal aan de praat?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wilde één van de drie harde schijven die ik in PC heb leegmaken met CCcleaner. Ik selecteerde schijf "D" , die ik leeg wilde maken, en swiped hem. Hierdoor zouden alle gegevens verwijderd worden en er was weer een harde schijf van 500 GB vrij. Er verscheen een update en hierdoor moest de PC opnieuw opgestart worden. Hierna kreeg ik de melding op het scherm "no media device". Ik moest dus opnieuw de installatie disk installeren. Het rare is dat er geen code ingevoerd moest worden en de installatie normaal verliep. Tijdens de functie knop F12 in te drukken krijg ik op het scherm : Windows 7 en Windows 7 (hersteld). Ik selecteerde Windows 7 (hersteld) en de PC startte normaal op zonder dat de bestanden gewijzigd waren. Telkens als ik de PC uitzet moet ik voortdurend mijn installatie disc met de functie F12 indrukken de PC normaal laten opstarten. Ik wil dat dit op een gebruikelijke manier verloopt, dus gewoon aanzetten en de PC start vanzelf (zonder fouten) op. Maar, ik weet niet hoe dat moet. Wie kan mij bruikbaar advies hierover geven?
Link naar reactie
Je hebt waarschijnlijk (onbewust) een onbedoelde wijziging ingevoerd, en in plaats van je C; schijf,........ van je D:schijf de systeemschijf gemaakt, daardoor kan je computer, bij het opstarten, op de D; schijf, Windows besturingssysteem niet vinden, omdat die op je C: schijf staat, dat is de reden dat je, jou installatie schijf steeds moet gebruiken. . . Klik op ‘start’ en gaat u naar ‘configuratiescherm’. 2. Klikt u op ‘Systeembeheer’. 3. Klikt u op ‘Computerbeheer’ en selecteer vervolgens ‘Schijfbeheer’. 4. Hier ziet u een overzicht van al uw harde schijven. Klikt u met de rechtermuisknop op de harde schijf waarvan u de stationsletter wilt veranderen. 5. Selecteer vervolgens ‘Stationsletter en paden wijzigen…’ en ken de gewenste grootte en stationsletter toe. Zo kun je van je Ofwel je moet van je C; schijf weer HDD (aanduiding) maken. zo herkend de pc je C; schijf weer als systeemschijf. ofwel Hard Disk Drive waarschijnlijk staat die mededeling (HDD) nu bij je D; schijf. Ofwel maak van je C; schijf weer HDD, Sterkte....suc6....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...