Ga naar inhoud

Goede PC-configuratie?


Ronald-1967

Aanbevolen berichten

Hallo, onze oudste zoon - net 16 geworden - wil een nieuwe PC kopen (budget zo'n EUR875,-) die hij hoofdzakelijk zal gebruiken voor het spelen van games (o.a. BF4). In het verleden heb ik 3 keer toe tot mijn volle tevredenheid een PC laten bouwen bij Salland Automatisering met door mij - met hulp van anderen - uitgezochte componenten. Dit wil ik ook dit keer weer doen, nu waarschijnlijk bij Alternate. Samen met mijn zoon hebben we de navolgende configuratie bedacht; Behuizing: Cooler Master Silencio 450 Voeding: be quiet! System Power 7 500W Moederbord: ASUS F2A85-V socket FM2 (AMD A85X) Werkgeheugen: Kingston HyperX Genesis Grey 8GB DDR3-1600 Harde schijf: WD Blue 1TB SATA 600 SSD: Kingston SSDNow V300 60GB SATA 600 Processor: AMD A10-5700 Accelerated Processor DVD-brander: Samsung SH-224DB Videokaart: MSI R9 270X Gaming 2G CPU koeler: Scythe Shuriken Rev. B Besturingssoftware: Windows 8.1 (64x) Graag zou ik van jullie horen of dat dit een "kloppende" configuratie is, of dat er misschien bepaalde componenten beter vervangen kunnen worden door andere. Bovenstaand systeem komt op zo'n EUR875,- (inclusief assemblage), duurder mag het in geen geval worden! Alle reacties / adviezen zijn welkom..... Alvast bedankt! Ronald
Link naar reactie
Neem liever een configuratie met Intel Core i5 processor. Check anders eens de suggestie op Tweakers.net qua componenten: http://tweakers.net/reviews/3295/3/desktop-best-buy-guide-november-2013-budget-en-basisgamesysteem.html (even naar beneden scrollen voor het Basisgamesysteem) En qua SSD zou ik wel een 120GB versie nemen, die zijn beduidend sneller dan 60GB SSD's en niet veel duurder. Bijv. de Kingston SSDNow V300 120GB: http://tweakers.net/pricewatch/322585/kingston-ssdnow-v300-120gb.html Of als het echt om die-hard gaming gaat, dan laat je de SSD achterwege en neem je qua grafische kaart een stukken krachtigere R9 280X i.p.v. de R9 270X. En als de Core i5 CPU toch niet overklokt gaat worden, kun je de speciale koeler ook achterwege laten, want de boxed koeler van Intel voldoet dan prima.
Link naar reactie
Twee opmerkingen: Voor een gaming PC voor een tiener kun je jouw vingers er op natellen dat 'ie 'zware', nieuwe spellen gaat proberen. Of een AMD processor dan snel genoeg is, is voor mij de vraag. Wellicht nog belangrijker: neem minstens een SSD van 120 GB. Het web staat vol van meldingen van mensen die een 60 GB SSD hebben die helemaal volgelopen is met dank aan de manier waarop Windows (7, 8, 8.1) functioneert. Tip: zodra je de PC hebt, manouvreer het swap file en de verplaatsbare 'hoofd'directories (Documents, Pictures, Downloads) naar de harde schijf! Er kan iets bezuinigd worden door een wat kleinere harde schijf. Te zijner tijd kan jouw zoon een extra HD kopen van zijn zakgeld, krantenwijk, etc., en in de kast monteren om extra gedownload spul te bergen. Check dat bij aankoop de kast ruimte heeft voor t.z.t. extra schijven EN dat er al voedingskabel(s) en extra SATA kabels worden meegeleverd.
Link naar reactie
Dear apple: You're fusion drive that you ietenvnd was stolen from Seagate. They did it over a year ago. The only thing you changed was the file management system it uses (which under patent laws probably makes you free and clear). But I still hate you. Though, I won't lie. Your new iMac and Macbook pros are super solid, if not a bit expensive. But I still hate you.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...