Ga naar inhoud

Lege icoontjes?


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een week heb ik voor een aantal programma's een 'leeg icoon' staan. Dus zo'n icoon van een onbekend programma of bestandsformaat. Ik heb dat voor oa de programma's Word, Outlook, Adobe, QuickTime. De snelkoppelingen werken wel, dus ik kan de programma's en bestanden wel openen. Het is wel vervelend. Nu moet ik steeds uitzoeken of ik het juiste icoontje in de taakbalk aanklik en een deel van de bestanden heb ik zowel in Word als in pdf, dus da's ook steeds opletten. Ik kan de .ico-bestandjes ook nergens meer vinden. Weet iemand zoiets kan gebeuren en hoe ik dat weer goed kan krijgen?
Link naar reactie
.ico bestandjes zijn er wel voor 'losse' ikoontjes, maar standaard zitten die in de executable (.exe) van het programma dat zo'n bestand kan openen. Neutrale ikoontjes worden getoond als Windows niet bij de executable kan. Soms doordat een schijf bij het starten niet, of nog niet, zichtbaar was. De bestanden kunnen echter geopend worden bij jouw PC. Dat kan betekenen dat op het moment dat jouw desktop gemaakt en getoond werd (Explorer doet dit) de .exe nog niet toegankelijk was en daarna wel. Helpt het als je op een lege plek op de desktop de rechtermuisklik doet en 'refresh' aanklikt? Als dat niet helpt heb ik geen algemene raad. Wel kun je elk individueel ikoon een eigen afbeelding geven. Doe een rechtermuisklik op het ikoon en selecteer 'properties'. Op het tabblad 'shortcut' kun je de knop "Change Icon..." kiezen. De rest wijst zichzelf. Word-ikonen vind je in Word.exe enzovoorts.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...