Ga naar inhoud

Ubuntu verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, ik heb een vraag, hoe kan ik een ubuntu installatie ongedaan maken? ik heb het al eerder een keer geprobeerd, maar toen ging windows er finaal aan kapot. toen heb ik via bcdedit het bcd goed aangepast, en toen de partitie waar ubuntu op staat geformateerd, maar dat verliep niet helemaal goed, mijn windows raakte meteen corrupt. is er ook een andere manier? kep liever me windows nog heel :P connections ps. weet niet bij welk forum ik dit moet neerzetten. aangezien het over ubuntu gaat, maar bij linux gedaan. als bij windows moet zeg het maar :P
Link naar reactie
nee, nee, ik heb geen wubi gedaan, ik heb , toen ik pc problemen had, ubuntu geinstalleerd op mijn toen huidige c-schijf. alleen nu heb ik het niet meer nodig, dus wil ik die ruimte wel weer terug hebben... en ik heb toen dus weten in te stellen in ubuntu dat het windows mbr eerst komt ofzo. kan ik dan gewoon die schijf formateren?
Link naar reactie
ik zal het zo zeggen: ik had computer problemen en heb toen ubuntu geinstalleerd op wat toen mijn c-schijf was. toen de problemen weg waren, en windows ernaast is geinstalleerd uit zichzelf, is er een dual-boot systeem ontstaan. alleen heb ik er nu niets meer aan, want ik gebruik ubuntu niet meer. en hij heeft nu toch nog iets meer dan 350 gig, dus moet het uit de weg worden geruimd. en de vraag nu is heel simpel, kan ik die partitie gewoon formateren? want grub komt pas na de windows mbr...
Link naar reactie
Ik vind het ook niet duidelijk. Want je had Ubuntu geïnstalleerd. Dan installeer je er Windows naast, en beweer je dar je nu dualboot hebt. Hoe is dat dan gegaan? Want als je eerst Windows installeert, en daarna Ubuntu, dan zorgt de Ubuntu installatieprocedure voor een dualboot menu. Maar als je eerst Ubuntu installeert en dan pas Windows, dan verwijderd de Windows installatieprocedure het GRUB boot menu uit het MBR. Als je er geen data meer er vanaf wilt halen, zou je inderdaad die Linux partities NTFS kunnen formatteren. Maar als je nog twijfelt, is het ook goed dat je eerst een Gparted screenshot post van die 350 GB harddisk.
Link naar reactie
nou, ik zal het verhaal nog wel een keer uitleggen :P : ik had computerproblemen met windows en heb toen vanuit ubuntu testdisk willen gebruiken, vanaf de live cd. maar dit werkte niet, want ik had niet de goeie rechten, en heb ubuntu toen geinstalleerd. note: ik kon toen helemaal niet meer in windows komen en wou via het bovenstaande mijn documenten redden! toen ik dus ubuntu geinstalleerd had, kwam ik er later achter vanuit de geinstalleerde ubuntu dat hij op de windows schijf is geinstalleerd (want dit was de grootste partitie!) ik had op dat moment 3 partities, 1 voor windows, 1 d-schijf en een extra partitie die ik had aangemaakt om wat dingen op te zetten, zoals een virtual machine, alleen hiermee begonnen de problemen met windows, waarna ik dus ubuntu heb geinstalleerd, zoals hierboven heb uitgelegd. (het probleem is dus kort samengevat begonnen omdat ik een partitie doormidden heb gehakt, de d-schijf was dat, en toen ik rebootte, wou windows niet meer booten, er bleef zon streepje linksbovenin knipperen. ik heb toen de windows installatie dvd gebruikt, en opstartherstel gedaan, want ik dacht dat dat het enige probleem was. hierna zei mijn pc na het opstarten dat er geen bootable media was. hierna heb ik ubuntu geprobeerd. de rest is hierboven uitgelegd.) dat was volgens mij het probleem toen zon beetje. toen ik ubuntu had geinstalleerd, en via testdisk mijn bestanden terug had, heb ik mijn windows recovery disks van acer gebruikt. toen ik dit opstartte wist al zeker dat mijn windows van eerst helemaal was overschreven, want hij op de d-schijf installeren en had geen windows installatie gevonden. veel beter kan ik het denk ik niet uitleggen. als iemand nog wat 'moeilijks' zit, moet je even zeggen wat, dan probeer ik het beter uit te leggen. (windows is NA ubuntu geinstalleerd)
Link naar reactie
[quote:6445524652="connections"]ik heb toen de windows installatie dvd gebruikt, en opstartherstel gedaan, want ik dacht dat dat het enige probleem was. hierna zei mijn pc na het opstarten dat er geen bootable media was. hierna heb ik ubuntu geprobeerd. [/quote:6445524652] Het is niet gebruikelijk om Ubuntu te installeren bij Windows problemen. Dan ligt het gebruiken van een Live CD meer voor de hand. [quote:6445524652="connections"]windows van eerst helemaal was overschreven[/quote:6445524652] Dan heb je zeker gekozen voor handmatig partitioneren. Want standaard wordt Ubuntu naast Windows geïnstalleerd. Zover ik he kan beoordelen, zou je alsnog dit probleem via GParted kunnen oplossen. Je zou hiervoor de [url=http://partedmagic.com/doku.php?id=downloads]Parted Magic[/url] LiveCD kunnen gebruiken. Op die LiveCD staat ook GParted.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...