Ga naar inhoud

NDISWrapper installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:a6de560abd="hgk-martijn"]Ik heb op mijn PC Ubuntu 10.10 staan zonder internet toegang! nu wil ik graag ndiswrapper installeren om de drivers te installeren voor mijn wireless adapter [/quote:a6de560abd] Deze methode is alleen bedoelt voor wireless adapters die niet door Linux zelf ondersteund worden. Check dus eerst of er voor je wireless adapter modules worden geladen? Meldt ook om welk merk/type wireless adapter het gaat. Voor een interne wireless adapter check je de output van [code:1:a6de560abd] lspci -tv [/code:1:a6de560abd][Enter] En voor een usb wireless adapter check je de output van [code:1:a6de560abd] lsusb [/code:1:a6de560abd][Enter] Voor het installeren van ndiswrapper check je deze https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper die te gebruiken is voor Ubuntu versies t/m 10.04. Daarom raad ik aan Ubuntu 10.04.1 te proberen. Voor Ubuntu 10.10 lijkt er geen WifiDocs beschikbaar. Als je echt met Ubuntu 10.10 wilt werken, kun je waarschijnlijk beter een wireless adapter aanschaffen, die door Linux zelf wordt ondersteund.
Link naar reactie
[quote:2478db7a2b="jolo"][quote:2478db7a2b="hgk-martijn"]Ik heb op mijn PC Ubuntu 10.10 staan zonder internet toegang! nu wil ik graag ndiswrapper installeren om de drivers te installeren voor mijn wireless adapter [/quote:2478db7a2b] Deze methode is alleen bedoelt voor wireless adapters die niet door Linux zelf ondersteund worden. Check dus eerst of er voor je wireless adapter modules worden geladen? Meldt ook om welk merk/type wireless adapter het gaat. Voor een interne wireless adapter check je de output van [code:1:2478db7a2b] lspci -tv [/code:1:2478db7a2b][Enter] En voor een usb wireless adapter check je de output van [code:1:2478db7a2b] lsusb [/code:1:2478db7a2b][Enter] Voor het installeren van ndiswrapper check je deze https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/Driver/Ndiswrapper die te gebruiken is voor Ubuntu versies t/m 10.04. Daarom raad ik aan Ubuntu 10.04.1 te proberen. Voor Ubuntu 10.10 lijkt er geen WifiDocs beschikbaar. Als je echt met Ubuntu 10.10 wilt werken, kun je waarschijnlijk beter een wireless adapter aanschaffen, die door Linux zelf wordt ondersteund.[/quote:2478db7a2b] oke het is om precies te zijn een WL-344 - 300N Wireless USB Adapter van sitecom via lsusb word die wel herkend maar hoe zorg ik er voor dat die herkend word en ik hem dus kan gebruiken?
Link naar reactie
[quote:dfb825eace="hgk-martijn"] WL-344 - 300N Wireless USB Adapter van sitecom [/quote:dfb825eace] Dan heb je waarschijnlijk nog wel een kans, dat je 'm zonder ndiswrapper aan de gang kunt krijgen. Ik vond hierover op het Engelstalige Ubuntu forum de volgende thread [url=http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1514196]Wireless not working: Sitecom WL-344.[/url] Zodat je het resultaat daarvan hier kunt melden. Als bij jouw de output van [code:1:dfb825eace] dmesg | grep rt2 [/code:1:dfb825eace][Enter] anders is, zou je dat eventueel kunnen posten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...