Ga naar inhoud

Workshop Ubuntu server (computer totaal november 2010)


anoniem

Aanbevolen berichten

In computer totaal van november 2010 wordt op blz 116 t/m 120 besproken hoe Ubuntu server geïnstalleerd moet worden. Ik heb versie 10.10 geïnstalleerd en na de installatie constateerde ik dat de SSH server niet geïnstalleerd is. Hierdoor is het niet mogelijk zoals in het artikel besproken is om met Putty vanaf een MS windows computer de Ubuntu server te benaderen. De SSH server kan met het volgende commando geïnstalleerd worden: sudo apt-get install openssh-server
Link naar reactie
Hallo André, Dank voor de tip. Maar waarom pak je 10.10 voor de server? Die krijgt slechts anderhalf jaar veiligheidsupdates. Als je voorganger 10.04 LTS pakt, dan heb je maar liefst vijf jaar veiligheidsupdates op de server-editie (nu nog vier-en-een-half jaar, want hij is een half jaar geleden verschenen). Bovendien is een LTS-versie sowieso beter dan een gewone versie: http://sites.google.com/site/computertip/versiekeuze#TOC-De-oudere-LTS-versie-10.04-of-de-ni
Link naar reactie
Ik heb de workshop gevolgd inclusief de openssh-server, maar putty blijft melden access denied. Rechtstreeks inloggen gaat wel en via ebox ook. Het enige wat ik anders heb gedaan is de mailserver ook aanvinken bij de installatie. Niet geconfigureerd. versie 10.04. help. Moet ik portforwarden? Of gewoon een hele andere poort gebruiken? Of....?
Link naar reactie
Nieuwe vraag over Ubuntu server n.a.v. artikel in CT! van november 2010 Ik heb in zowel VMwareplayer en in VirtualBox wat gestoeid met de server zoals omschreven in het artikel. Daarbij meteen gekozen voor encryptie van de hele (virtuele) harde schijf. Opnieuw starten geen probleem als er een monitor is verbonden; maar hoe moet je de computer starten/herstarten zonder monitor en met encrypted schijf?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...