Ga naar inhoud

Firefox popup


Aanbevolen berichten

Een link openen in Thunderbird of Evolution voor Firefox opent het wel in Firefox, alleen blijft het scherm nog op de achtergrond ipv direkt naar de voorgrond te komen. Betreft Ubuntu 10.04 en schone installaties. Heb het op 2 computers en bij beide hetzelfde verschijnsel. Bij een link op internet komt wel gelijk die betreffende pagina in beeld. Nog een schoonheidsfoutje of iemand een idee hier voor. (tis ook echt het enige wat ik nog aan te merken heb op Lucid, schitterend systeem)
Link naar reactie
[quote:d690dd8e15="Athlon"]Een link openen in Thunderbird of Evolution voor Firefox opent het wel in Firefox, alleen blijft het scherm nog op de achtergrond ipv direkt naar de voorgrond te komen. Betreft Ubuntu 10.04 en schone installaties. [/quote:d690dd8e15] Weet je wel zeker, dat het Evolution gerelateerd is? Als je bijvoorbeeld een hyperlink typt in OpenOffice.org terwijl Firefox nog niet is gestart. Als je dan drukt op Ctrl en met je muis klikt op die hyperlink, hoe start Firefox dan? Bij mij start Firefox overigens wel op de voorgrond in Ubuntu 10.04 32 bit, wanneer ik op een hyperlink klik in Evolution. Overigens het aantal maal bekeken zegt nog niet zoveel. Er komen toch ook [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Bot_%28computerprogramma%29#Internetbot]Internetbots.[/url]
Link naar reactie
[quote:91480ca8d3="jolo"][quote:91480ca8d3="Athlon"]Een link openen in Thunderbird of Evolution voor Firefox opent het wel in Firefox, alleen blijft het scherm nog op de achtergrond ipv direkt naar de voorgrond te komen. Betreft Ubuntu 10.04 en schone installaties. [/quote:91480ca8d3] Weet je wel zeker, dat het Evolution gerelateerd is? Als je bijvoorbeeld een hyperlink typt in OpenOffice.org terwijl Firefox nog niet is gestart. Als je dan drukt op Ctrl en met je muis klikt op die hyperlink, hoe start Firefox dan? Bij mij start Firefox overigens wel op de voorgrond in Ubuntu 10.04 32 bit, wanneer ik op een hyperlink klik in Evolution. Overigens het aantal maal bekeken zegt nog niet zoveel. Er komen toch ook [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Bot_%28computerprogramma%29#Internetbot]Internetbots.[/url][/quote:91480ca8d3] Hoi, als Firefox nog niet gestart is werkt het prima en komt Firefox met die pagina gewoon direkt op de voorgrond. Echter is Firefox reeds gestart (en die staat net als die beide email progs in automatisch opstarten) zie ik het onderin de taakbalk wel verschijnen maar moet eerst daar klikken om Firefox op de voorgrond te krijgen. Het begint onderhand wel te wennen maar vraag me toch ook af of het nog een schoonheidsfoutje is wat vanzelf goed komt of dat meerderen dit herkennen met 10.04/Lucid
Link naar reactie
[quote:de54038173="Athlon"]Echter is Firefox reeds gestart (en die staat net als die beide email progs in automatisch opstarten) zie ik het onderin de taakbalk wel verschijnen maar moet eerst daar klikken om Firefox op de voorgrond te krijgen. [/quote:de54038173] Dan had ik het even verkeerd begrepen. Dat wat je nu beschrijft, heb ik ook in Ubuntu 10.04. Dat is blijkbaar de default instelling. Je zou het volgende in Firefox kunnen proberen. Bewerken > Voorkeuren > Tabbladen. Vink daar aan "Als ik een koppeling open in een tabblad, er meteen naartoe gaan". Sluit dan Firefox af, om deze wijziging door te voeren.
Link naar reactie
Vandaag nog eens wat gerommeld, chromium even default gemaakt en Firefox opnieuw geinstalleerd etc. Wanneer Firefox nog niet gestart is en klik een link aan dan opent die direkt. Óók bij andere links in de email komt nadien direct Firefox op de voorgrond met een nieuw tabblad. Echter is Firefox reeds gestart(vanwege een eigen startpagina) dan blijft die op de achtergrond. Bij de boven genoemde manier ben je dan die startpagina kwijt.
Link naar reactie
Het lijkt erop dat die optie "Als ik een koppeling open in een tabblad, er meteen naartoe gaan" bedoelt is, als je op een hyperlink in Firefox klikt. Dan weet ik geen echte oplossing. En is wellicht niet mogelijk. Of heb je het openen van een Firefox tabblad op de voorgrond, na het klikken op een hyperlink in een email programma, al eens gezien ergens?
Link naar reactie
[quote:7755c8e805="Athlon"]Indien Firefox nog niet gestart was dat komt het direkt op de voorgrond. En ook bij volgende links cq tabbladen. Enkel als Firefox reeds standaard opgestart was met de startpagina werkt het niet. Hoe werkt dat bij jouw systeem eigenlijk in die situatie?[/quote:7755c8e805] Op dit moment hetzelfde als bij jouw. Het is in ieder geval geen Ubuntu 10.04 bug. Want ook in openSuSE 11.3 en Fedora 13.0 werken de Firefox tabs op dezelfde manier. Inmiddels heb ik iets over gevonden op de site van Mozilla [url=http://support.mozilla.com/nl/forum/1/619476]After update to Firefox 3.6, new tabs no longer open automatically in the foreground. My "tab" preferences are set correctly. How do I get the functionality back?[/url] Mogelijk is er een (bruikbare) add-on voor beschikbaar [url=http://www.google.com/url?sa=t&source=web&ct=res&cd=1&ved=0CBcQFjAA&url=https%3A%2F%2Faddons.mozilla.org%2Fen-US%2Ffirefox%2Ftag%2Fopen%2520link%2520in%2520foreground%2520tab%3Ffrom%3D%2Fen-US%2Ffirefox%2Ftag%2Fopen%252520link%252520in%252520foreground%252520tab%26lang%3Dnl&ei=H7P-S6HXCeGM4gaGmNWRDg&usg=AFQjCNG3NjfYuehP3eHKD7kos5H_mV1CPw&sig2=xQTU6R5eC1tHsGhqYEh6ug]open link in foreground tab :: Firefox add-ons[/url] Echter op het moment van typen, is deze hyperlink down.
Link naar reactie
sorry voor de late reactie, kreeg deze keer geen bericht dat er een reactie was. Maar tis wel heel leuk geworden nu. Heb die add-on geinstalleerd uit je link en dat werkte niet. Nog wat in de instellingen geklooid maar het bleef allemaal hetzelfde. Wat doe je dan met zo'n add-on? Juist wegmikken. En toen... werkte het ineens zoals voorheen. Nog een keer Ubuntu herstart om te zien of het zo bleef en ja het werkt nog steeds. Maar wat later was het weer als voorheen. Vreemd allemaal hoor. edit: die add-on nogmaals geinstalleerd en toen uitgeschakeld ipv verwijderd. Ook nu komt Firefox weer direkt op de voorgrond na een link aangeklikt te hebben in Thunderbird of Evolution. Het werkt goed als firefox zichzelf herstart na uitschakelen van die add-on. Zodra je wat tabs gaat sluiten is het effect weer weg :roll: Nou ja, aangezien het dus meer voorkomt zal het in een komende update wel verholpen worden.
Link naar reactie
Tja, blijkbaar is die foreground tab :: Firefox add-ons eveneens bedoelt, als Firefox al op de voorgrond is. Ik heb 'm een paar dagen na mijn bericht ook geïnstalleerd. Deze zorgt ervoor dat bij het klikken op een hyperlink in Firefox met de rechter muisknop de opties Open Link in Background Tab en Open Link in Foreground Tab beschikbaar hebt. Of dit in een update/upgrade verholpen zou kunnen worden, weet ik niet. Wellicht is het iets voor de [url=http://brainstorm.ubuntu.com/item/10577/]Ubuntu Brainstorm.[/url]
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Inmiddels zijn we vijf maanden verder. Ik neem aan dat je met Firefox op de voorgrond weer naar je email cliënt gaat, door in het onderste Gnome paneel te klikken op het email cliënt icoon. Een andere manier om naar je email cliënt terug te gaan is, door in het onderste Gnome paneel te klikken op het Firefox icoon. Daardoor minimaliseert Firefox. Als je dan op een hyperlink in je email cliënt klikt, zal Firefox weer op de voorgrond komen.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
[quote:95a934ba08="Athlon"]We zijn inmiddels 2 jaar verder en nu met 12.04 en FF 13 en sinds de laatste updates werkt het weer als voorheen. [/quote:95a934ba08] Mooi, dat het dan uiteindelijk toch nog werkt zoals je het wilt. Dat is zeker even wennen, zo een sprong van Ubuntu 10.04 naar 12.04. Overigens is het gebruikelijk dat Ubuntu 10.04 gebruikers overstappen naar de huidige LTS versie bij de eerste puntversie Ubuntu 12.04.1. Dit omdat Canonical nog volop bezig is met bugfixes. Ik draai hier inmiddels ook Ubuntu 12.04. Maar dat is omdat ik daarvoor Ubuntu 11.10 draaide. En ondanks dat er voor Ubuntu 12.04 115 MB updates klaarstaan om te worden geïnstalleerd, zit daar geen Firefox 13 bij. Ik draai dus nog steeds Firefox 12.0.
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...